20 سایت تشخیص سرقت ادبی
14
سپتامبر

20 سایت تشخیص سرقت ادبی

20 سایت سرقت ادبی

برای بررسی یک مقاله چند صفحه‌ای با مقالات معتبری که در سطح جهانی به ثبت رسیده‌اند؛ باید میزان شباهت آن را پیدا کرد. این امر مستلزم وجود ابزارهای دقیق و قدرتمند است. خوشبختانه امروزه سایت‌ها و نرم افزارهای معتبر و قوی برای تشخیص سرقت ادبی طراحی شده‌اند و از کیفیت بالایی برخورداراند.

سرقت ادبی چیست؟

یک محقق سال های زیادی از عمرش را صرف تحقیقات و پژوهش میکند و مسلما دوست ندارد که حاصل تحقیقاتش به نام فردی دیگر ثبت شود. او میخواهد از تحقیقاتش محافظت کند. زمانی که بتوانید تحقیقات و پزوهاش هایتان را در قالب مقاله به چاپ رسانید امتیازی بالایی را کسب کرده‌اید. بنابراین باید راهکاری را پیدا کندی تا از پژوهش‌هایتان مراقبت کنید.

امروزه افراد زیادی هستند که قصد سرقت تحقیقات دیگران دارند اما نمیدانند که با این کار نه تنها به چیزی نمیرسند بلکه اعتبار تحقیقات خود را هم از دست خواهند داد. زیرا امروزه ابزارهای سریع و پرقدرتی برای تشخیص سرقت ادبی ساخته شده است.  از طرفی دیگر باید در نظر گرفت که تعداد مقالات نوشته شده در جهان بسیار زیاد است و امکان تشابه و سرقت ادبی غیرعمدی حتما وجود خواهد داشت. در این صورت هم نمیتوان تشخیص داد و مقاله به علت وقوع سرقت ادبی ریجکت خواهد شد.

­­در تعریف کلی برای سرقت ادبی میتوان گفت: استفاده عمدی یا غیرعمدی از ایده‌ها، نظرات، نوشتار و یا دستاوردهای سایر محققان به اسم خود و بدون گرفتن اجازه از محقق.

همچنین مطالعه کنید اصول نگارش مقاله علمی

چه مواردی سرقت ادبی شناخته میشوند؟

یک متن زمانی سرقت ادبی شناخته می‌شود که :

  • کار دیگران را تغییر نام داده و به نام خودتان ثبت کنید
  • بدون آنکه صاحب اثر اطلاعی داشته باشد و بدون پرداخت هزینه، نظرات، بیانیه‌ها، پست‌ها و ایده های دیگران را استفاده و کپی نمایید.
  • بخش یا تمام نوشته‌ها، ایده ها و بیانیه‌های محقق را بدون استفاده از علامت نقل قول ” ” استفاده کنید.
  • درباره متن نقل شده اطلاعات نادرستی را به خواننده بدهید.
  • بدون داشتن مجوز و پرداخت هزینه کلمات متن نقل شده را تغییر دهید.
  • از سایر منابع کپی کنید بدون آنکه منبع را ذکر کنید.

ابزارهای تشخیص سرقت ادبی

سایت سرقت ادبی iThenticate

در حال حاضر یکی از سایت های بسیار معتبر برای تشخیص سرقت ادبی سایت iThenticate است که برای دانشجویان، محققان، شرکت ها و سازمان های دولتی و غیردولتی مناسب است. همچنین بسیاری از ژورنال‌ها از این سایت برای بررسی سرقت ادبی استفاده می‌کنند و معرف آن برای استفاده سایر افراد هستند.

تشخیص سرقت ادبی سایتithenticate

شما با خرید اشتراک از این سایت میتوانید Login شوید و بررسی مقالات را انجام دهید.

امتیازاتی که این سایت دارد عبارت است از:

  • قابل اعتماد بودن برای گزارش درست سرقت ادبی
  • ·         80% از ژورنال های معتبر با ایمپکت بالا از این سایت استفاده می‌کنند و به آن ارجاع داده می‌شوند
  • از سرورهای مبنی بر ابر استفاده می‌کنند که باعث بالا رفتن سرعت تشخیص می‌شود
  • یکی از معتبرترین سایت های سناخته شده است

همچنین مطالعه کنید فرمت نوشتن مقاله علمی

تنها نکته منفی این سایت عدم استفاده رایگان از سرویس تشخیص سرقت ادبی است.

سایت تشخیص سرقت ادبی checker

یکی از سایت های تشخیص شباهت مقالات یا همان سرقت ادبی این که از صفحه کاربری ساده و قابل درک استفاده میکند. طبق آموزش تصویری زیر می توانید سرق ادبی را در این سایت بررسی کنید.

checkerسایت سرقت ادبی
checker
duplichecker

امتیازاتی این سایت عبارت است از:

  • ارائه سرویس رایگان برای پلاجریزم چکر
  • میتوانید متن را کپی کنید یا به صورت فایل بارگذاری کنید
  • در صورتی که ثبت نام نمایید 50 روز از سرویس برایتان رایگان است

نکات منفی در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • در صورت استفاده رایگان تنها میتوانید 500 کلمه را بررسی کنید
  • اگر در سایت ثبت نام نکنید در روز یکبار میتوانید از ان استفاده کنید
  • برای اسکن ها رایگان سرعت پایینی دارد

همچنین مطالعه کنید چگونه مانند نویسندگان حرفه ای کتاب بنویسیم؟

سایت سرقت ادبی Copyleaks

این سیستم برای تشخیص سرقت ادبی مبتنی بر ابر است که به صورت آنلاین انجام میدهد. میتوانید به صورت رایگان در آن ثبت نام کنید و با کپی متن مورد نظر یا آپلود فایل بررسی سرقت ادبی را انجام دهید. این سرویس به سازمان های آکادمیک، دانشجویان، شرکت ها و سازمان ها خدمات مجزا ارائه میدهد. همچنین برای بررسی سرقت ادبی اپلیکیشن موبایل را به مشتریان ارائه داده است که افزونه نرم افزار word office را دارد.

اما تنها زمانی میتوانید از خدمات این سایت استفاده کنید که در آن ثبت نام نمایید و پس از ثبت نام فقط مجاز به بررسی 10 صفحه میباشید. پس در نهایت باید با پرداخت هزینه کار بررسی سرقت ادبی را انجام دهید.

پس از ورود به سایت میتوانید مقالت را بررسی نمایید.

copyleaks سایت تشخیص سرقت ادبی
تشخیص سرقت ادبی

سایت Paper Rater

در این سایت بررسی و تشخیص سرقت ادبی به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود و امکان استفاده رایگان وجود دارد. شما میتوانید از سه ابزار ویرایش متن، بررسی مشابهت ادبی و انتخاب کلمات بهتر به صورت همزمان استفاده کنید. این سرویس رایگان میباشد و گزارش سریعی را به شما ارائه خواهد داد.

اما در این سرویس شما نمیتوانید گزارش را ذخیره نمایید. همچنین نتایجی که ارائه میدهد خیلی مورد اطمینان نیستند و نمیتوان به آنها تکیه کرد.

paperrater
paperraterسایت سرقت ادبی

همچنین مطالعه کنید روش های جستجوی مقالات فارسی

سایت بررسی سرقت ادبی Plagiarisma

در این سیستم بررسی سرقت ادبی را میتوانید به 190 زبان انجام دهید. در این سایت از سیستم رایگان میتوانید استفاده کنید. امکان کپی متن یا ارسال فایل یا آدرس URL را خواهید داشت. همچنین افزونه‌های گوگل کروم و فایر فاکس را ارائه میدهد. اما در این سرویس برای دریافت خدمات محدودیت روزانه دارید و نتایج به دست آمده قابل اطمینان نیستند.

سایت plagiarisma

سایت تشخیص سرقت ادبی Plagiarism Checker

در این سیستم مشابهت محتوا کاملا رایگان است. امکان بررسی سرقت ادبی از محتوایی که منتشر کرده‌اید وجود دارد و میتوانید آن را گزارش کنید. اگر محتوایی را منتشر کرده باشید و سرقت ادبی رخ دهد به شما ایمیل فرستاده می‌شود. همچنین افزونه گوگل کروم را ارائه میدهد. اما امکان محدودیت جستجو با موتورهای جستجوی گوگل و یاهو را دارد. همچنین به دلیل رایگان بودن نمیتوان به نتایج به دست آمده تکیه کرد.

سایت plagiarismchecker

سایت بررسی سرقت ادبی Plagium

یک سیستم ساده اما بسیار کاربردی است که میتوانید سطوح جستجوی مختلفی را در نظر بگیرید. استفاده از این سیستم بسیار آسان است و تنها کافیست متن موردنظر را کپی کنید. در سیستم رایگان قادر به بررسی 1000 کلمه در هربار جستجو هستید. اما در نظر داشته باشید که دقت سرویس رایگان پایین است و برای دریافت گزارش دقیق مشابهت باید هزینه پرداخت نمایید.

سایت سرقت ادبی plagium

سایت تشخیص سرقت ادبی PlagScan

در این سرویس انواع خدمات برای کاربران شخصی و شرکت ها ارائه می‌شود. میتوانید بررسی را بر اساس ژورنال‌های علمی و محتوای آنلاین انجام دهید. این سرویس کاملا انلاین است و نیازی به دانلود نرم افزار نیست. یکی از ویژگی‌های دیگر این سرویس این است که هم میتوانید متن را کپی کنید و هم میتوانید به شکل فایل و یا وارد کردن آدرس URL بررسی کنید.

همچنین مطالعه کنید چه دلایلی باعث ریجکت شدن مقالات علمی می شود؟

البته لازم به ذکر است که با پرداخت نرخ 5.99 دلار در ماه میتوانید فایل ها را برای 6 ماه ذخیره کنید. این سیستم نسبت به سایر سایت های مشابه از سیستم کاربری پیچیده‌ای برخوردار است.

plagscan
سایت سرقت ادبی
plagscanسایت

سایت سرقت ادبی Quetext

در این سیستم امکان مشابهت محتوای آنلاین با پایگاه ها داده‌های مختلف را دارید. رابط کاربردی آن بسیار ساده و قابل درک است و مانند سایر سایت ها هم اجازه آپلود فایل را دارید و هم کپی کردن فایل امکان پذیر است. این سایت اجازه استفاده رایگان را ب شما نمیدهد و تنها با ثبت نام و پرداخت هزینه مجاز به استفاده از سرویس رایگان هستید.

سایت Viper

این سرویس بررسی مشابهت مقاله رابط کاربری بسیار زیبا و ساده دارد و گزارشات را طور دقیق و قابل درک با جزئیات ارائه میدهد. این سرویس هم امکان آپلود فایل و کپی متن را دارد. میتوانید متن را با محتوای آنلاین و مقالات منتشر شده در ژونال های علمی مقایسه کنید.

در این سرویس مانند برخی دیگر از سایت ها امکان استفاده از سرویس رایگان را ندارید و با ثبت نام و پرداخت هزینه میتوانید از خدمات آن استفاده کنید.

سایت Viper

سایت Turnitin

این سایت یکی دیگر از سرویس های پرکاربرد در تشخیص سرقت ادبی است. در بانک اطلاعاتی خود بیش از 80000 مقاله را جای داده است. این سایت برای اساتید، دانشجویان و محققان خدمات بی شماری را ارائه میدهد. در این سایت امکان بررسی سرقت ادبی به صورت را ندارید. این سایت امکانات بیشماری را به مراجعه کنندگان را ارائه میدهد.

سایت سرقت ادبی turnitin
سایت turnitin

سایت Eve2

این سایت از موتورهای جستجوگر قوی است که میتواند 4 مقاله را بطور همزمان در 15 دقیقه آزمایش و بررسی کند. تمامی اساتید میتوانند در دنیای اینترنت مقالات دانشجویان را بررسی کنند. میتوانید مقالات را در فرمت word آپلود کنید یا آدرس URL را وارد نمایید. این پایگاه قادر است تمامی جستجوهای پیچیده و سخت را در هر پایگاهی انجام دهد.

همچنین مطالعه کنید اساسی ترین نکات برای نگارش مقالات ISI

سایت سرقت ادبی Safeassign

در این سایت برای دانشجویان این امکان فراهم شده تا منابعی را که مورد سرقت ادبی قرار گرفته شناسایی کند و و گزارش دهد. این پایگاه به تمامی مقالات ثبت شده دسترسی دارد و میتواند به راحتی سرقت ادبی را تشخیص دهد. این سایت به 15000000 مقالات دانشجویی دسترسی دارد و شما نمیتوانید بررسی سرقت ادبی را به صورت رایگان انجام دهید.

Safeassign

سایت Scanmyessay

این سایت خدمات رایگان را به کاربران ارائه میدهد و کاربران میتوانند در چند دقیقه سرقت ادبی را بررسی کنند. منابع این نرم افزار به بیش از 6 بیلیون اثر دسترسی دارد.

سایت Copyscape

یکی دیگر از سایت های بررسی سرقت ادبی مجازی است که میلیون‌ها صفحه وب را مورد پوشش قرار میدهد. قدرت جستجوی این سایت از سایر نمونه های مشابه بیشتر است و برای جستجو از موتورهای جستجو گوگل و یاهو استفاده میکند. پس از ثبت نام در مدت یک ماه میتوانید به صورت رایگان متون خود را بررسی کنید و گزارشات را به صورت روزانه و هفتگی به ایمیل ارسال می‌نماید.

سایت copyscape
copyscape2
copyscapeسایت تشخیص سرقت ادبی
سایت سرقت ادبی

سایت Plagramme

این سایت هم به صورت رایگان و هم به صورتی پولی قابل دسترس است. قسمت رایگان آن هم دقت بالایی دارد و در تشخیص سرقت ادبی تا حد قابل قبولی به سایت های غیرپولی نزدیک است. اما برای دریافت گزارش کامل با جزئیات باید مبلغ حدودا 7 دلار پرداخت کنید. البته تمام این مراحل را پس از ثبت نام میتوانید طی کنید. محدودیتی در گزارشگیری فایل‌ها ندارید و باید حتما از پنل کاربری آن را آپلود کنید. با توجه به قوانین که در سایت وجود دارد حریم خصوصی و عدم نگهداری فایل‌ها رعایت می‌شود.

plagramme

سایت essay writing service

این سایت نسبت به سایر سرویس های تشخیص سرقت ادبی خدمات متنوع تری را ارائه میدهد. آپلود فایل های با فرمت های txt، docx، dict و pdf امکان پذیر است. با توجه به گزینه های موجود میتوانید نوع فایل خود را از قبیل مقاله، محتوای وبسایت، رزومه و موارد دیگر انتخاب کنید. پس از انتخاب عنوان در مدت کوتاهی گزارش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در گزارش میزان یکتایی مقاله به همراه جزئیات دیگر ارائه شده است. پس از بررسی هایی که توسط تیم ترجمر بر روی این ابزار صورت گرفته نتیجه آزمایشی ارائه شده تا حدود زیادی با ابزار iThenticate مطابقت داشت.

سایت essayservice
سایت سرقت ادبی

سایت quetext

یکی دیگر از ابزارهایی که برای بررسی سرقت ادبی بسیار کاربردی است quetext میباشد. در این سایت نیز همانند اکثر سایت هیا دیگر میتوانید رایگان و پولی کار کنید. خرید اشتراک ماهیانه این سایت 9 دلار است. در این سایت محتوای شما با بیلیون ها وب‌سایت آنلاین، میلیون ها کتاب آنلاین و یک میلیون مقاله علمی مقایسه می‌شود و یک گزارش کلی در اختیار شما قرار میگیرد.

در بخش رایگان میتوانید متن مقاله را در صفحه اصلی کپی کرده درخواست بررسی کنید. در ظرف چند نتیجه به شما اعلام میگردد. تنها قسم تفاوت بخش رایگان با پولی در آپلود فایل است. در بخش رایگان نیازی به ثبت نام در سایت نیست اما در هر بار بررسی به 500 کارکتر محدود هستید و قادر به آپلود فایل نیستید.

سایت SmallSEOTools

این ابزار یکی از سایت های بررسی سرقت ادبی است. این سایت از سایر رقبا قدرت کمتری دارد اما به دلیل رایگان بودنش کاربران زیادی جذب نموده است. با استفاده از این نرم افزار میتوانید متن هایی که بازنویسی شده را بررسی کنید.

SmallSEOTools

سایت PlagTracker

در این نرم افزار با پرداخت حق اشتراک می‌توانید از خدمات آن استفاده نمایید. در این نرم افزار نمیتوانید به صورت رایگاه استفاده کنید. این بسته از شش زبان انگلیسی، فرانسوی، رومانیایی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی پشتیبانی میکند. به طور قطع میتوان گفت که سریع‌ترین نرم افزار برای تشخیص سایت ادبی است.

سایت PlagTracker

بهترین نرم افزار یا سایت سرقت ادبی کدام است؟

در بین تعداد زیادی سایت و نرم افزارهای موجود برای تشخیص سرقت ادبی حتما با خود سوال می‌کنید که بهترین سایت تشخیص ادبی کدام است؟ پیشنهاد سایت ترجمر به شما عزیزان سایت ithenticate است که هم در قالب سایت و هم نرم افزار ارائه شده است. در این نرم افزار از ابزارهای قدرتمندی استفاده شده که میزان کپی بودن یا عدم کپی را نشان میدهد.

همچنین مطالعه کنید اصطلاحات رایج انگلیسی

جالب است بدانید در حال حاضر قدرتمندترین نرم افزار برای سرقت ادبی شناخته شده است و سردبیران انتشارات بسیار معروفی مانند ساینس دایرکت، اشپرینگر و تیلور از آن استفاده می‌کنند.

سایت ithenticate

چرا از نرم افزارهای سرقت ادبی رایگان استفاده نکنیم؟

  • به دلیل رایگان بودن این ابزارها معمولا دیتا بیس ضعیفی را دارند. در نهایت درصد کشف سرقت ادبی پایینی خواهند داشت.
  • ابزارهای رایگان بررسی سرقت ادبی به همه مجلات و مقالات علمی دسترسی ندارند.
  • ابزارهای رایگان تشخیص سرقت ادبی، فایل های شما را ذخیره می‌کنند و در نتیجه احتمال سرقت ادبی مقاله شما هم وجود دارد.

نتیجه گیری

اگر به عنوان محقق مشغول به تهیه مقاله هستید بهتر است قبل از هر اقدامی سرقت ادبی آن را بررسی کنید. گاهی سرقت ادبی خیلی اتفاقی است اما با این حال باز هم باعث ریجکت مقاله خواهد شد. برای بررسی سرقت ادبی مقالات از سایت های رایگان استفاده نکنید. هزینه‌ای بپردازید و با خیال آسوده از سرقت ادبی مقاله‌تان مطمئن شوید.

سایت ترجمه ترجمر آماده است تا با همکاری مترجمان حرفه‌ای مقالات شما را با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت انجام دهد. سفارش ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ترجمه انگلیسی به فارسی و بالعکس همگی در ترجمر است. کافیست به ثبت ترجمه مراجعه کنید و با ثبت سفارش منتظر پاسخ تیم پشتیبانی بمانید.