ابزار تحقیق کلمه کلیدی
24
آگوست

بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

معرفی ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین ابزارها و تاثیرگذارترین آیتم‌ها در سئوی سایت شما می‌باشند. شما با استفاده از این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید و به خوبی با استفاده از این کلمات ورودی سایت خود را افزایش دهید.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی همیشه یکی از چالش برانگیزترین مواردی است که سئوکاران با آن روبرو هستند. اما ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به سئوکاران کمک می‌کند که بتوانند این کلمات را شناسایی کنند و همچنین کلمات کلیدی فرعی LSI را به خوبی شناسایی کنند تا بتوانند ورودی صفحه هدف را با کلمات اصلی و فرعی بیشتری هدف قرار دهند.

در ادامه بهترین و کاربردی‌ترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه چگونگی استفاده از این ابزارها را توضیح می‌دهیم.

GOOGLE SEARCH ابزاری قدرتمند برای تحقیق کلمه کلیدی!

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی همان جستجوی گوگل می‌باشد. در نظر بگیرید زمانی که یک کلمه کلیدی مانند طراحی سایت در مشهد را جستجو می‌کنید گوگل به شما پیشنهادهای دیگری نمایش می‌دهد، مطابق عکس زیر این پیشنهاد‌ها کلمات کلیدی دیگری هستند که مرتبط با همان کلمه کلیدی مورد نظر به وسیله کاربران جستجو شده است.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

نکته مهمی که اینجا وجود دارد پشنهاداتی که گوگل نمایش می‌دهد کلید واژه‌های پرسش‌تری در این حوزه هستند. در واقع کلید واژه‌های بیشتری هم وجود دارند که به کمک ابزارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید کلید واژه‌های بسیار بیشتری را شناسایی کنید.

در استفاده از ابزار جستجو در گوگل باید کمی هوشمندانه عمل کنید. مثلاً در نظر بگیرید می‌خواهید در حوزه طراحی سایت کلید واژه‌هایی را شناسایی کنید. اگر بعد از کلید واژه طراحی سایت حرف “ح” را قرار دهید پیشنهادی که گوگل به شما می‌دهد طراحی سایت حرفه‌ای می‌باشد این یکی از روش‌های شناسایی کلید واژه‌های پرسش در گوگل می‌باشد.

Related searches بخش مهمی در گوگل سرچ

زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید صفحه صرف گوگل به شما نمایش داده می‌شود با اسکرول کردن به پایین صفحه بخشی با عنوان Related searches را مشاهده می‌کنید. این بخش کلید واژه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد اما دقت کنید این کلید واژه‌ها در بیشتر مواقع جستجوی کمتری نسبت به کلید واژه‌ها که در حالت قبل توضیح دادیم، دارد.

الکسا ابزاری خوب اما غیر رایگان

سایت الکسا یکی دیگر از بزارهای مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی می‌باشد. اما یکی از مشکلات این سایت غیر رایگان بودن آن است شما برای اینکه بتوانید کلمات زیادی را بررسی کنید باید از نسخه پولی آن استفاده کنید.

شما می‌توانید به وسیله شرکت‌هایی که اکانت الکسا را به فروش می‌رسانند یک اکانت ماهیانه برای خود تهیه کنید و با ورود به سایت الکسا با اکانت امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما به کمک این سایت می توانید، سایت‌های رقیب که در حوزه مورد نظر شما رتبه‌های خوبی دارند را تحلیل کنید و کلید واژه‌هایی که ورودی مناسبی دارند شناسایی کنید. تا بتوانید از تجربیاتی که این سایت‌ها در سئوی سایت خود استفاده کرده اند بهره مند شوید.

Keyword planner ابزاری حرفه ای برای تحقیق کلمات کلیدی

کیورد پلنر یک ابزار کاملاً حرفه‌ای و بسیار کارآمد برای شناسایی کلمات کلیدی می‌باشد. این ابزار به وسیله گوگل ارائه می‌شود و با توجه به اینکه گوگل آمار همه سرچ‌ها را به خوبی جمع آوری کرده، قطعاً کامل‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی خواهد بود.

خبر خوش اینکه در Keyword planner علاوه بر ارائه کلمات کلیدی، گوگل آماری از سرچ کلید واژه‌ها در ماه به شما ارائه می‌کند. اما آمار جستجویی که کیورد پلنر برای کلید واژه‌ها ارائه می‌کند کمی پایین‌تر از چیزی است که در واقعیت اتفاق می‌افتد.

چیزی که ما به تجربه کسب کرده‌ایم این آمار تقریبا بین ۳ تا ۵ برابر کمتر از آماریست که در جستجوی واقعی وجود دارد. البته ابزارهای دیگری مانند AHREF و الکسا هم خطا در گزارش تعداد جستجوی کلید واژه دارند اما این ابزارها برای سایت‌های ایرانی زیاد مناسب نیستند و گزینه بهتر کیورد پلنر می‌باشد.

Google search consol  ابزاری ویژه سئوکاران

گوگل سرچ کنسول یک ابزار کاملاً حرفه‌ای و بسیار دقیق برای بررسی کلمات کلیدی و ارائه گزارشات دقیق می‌باشد. این ابزار ورودی‌های کلید واژه مورد نظر شما را بر اساس اینکه کاربران با موبایل و یا دسکتاپ به سایت شما ورود کرده‌اند بر اساس درصد نمایش می‌دهد.

اما شما فقط زمانی می‌توانید از این ابزار استفاده کنید که سایت خود را در این ابزار ثبت کرده و با گذشت چند هفته و یا چند ماه از فعالیت‌های سئو بر روی سایت خود و گرفتن ورودی‌های متعدد بتوانید این آمارها را داشته باشید.

برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی را در این ابزار مشاهده کنید از قسمت performance که در عکس زیر مشخص شده و سرتیتر queries تمام کلید واژه‌هایی که با آن ورودی داشته‌اید مشاهده کنید. مزیت این ابزار نسبت به تمام ابزارهای بررسی کلمات کلیدی، دقت این ابزار در نمایش تعداد سرچ و ورودی کلید واژه‌ها می‌باشد.

Google trends ابزاری بهینه شده برای سئو لوکال

گوگل ترند یکی دیگر از ابزارهای گوگل جهت بررسی کلمات کلیدی می‌باشد. به کمک این ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی شما می‌توانید محبوبیت سرچ کلمات کلیدی را بر اساس موقعیت مکانی و جغرافیایی به دست بیاورید. همچنین گوگل ترند کلمات کلیدی فرعی به شما پیشنهاد می‌دهد که این کلمات سرچ مناسبی از سمت کاربران داشته و می‌توانید به عنوان هدف سئو در سایت خود استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید کافی است کلمه Google trends را در گوگل جستجو کنید و با ورود به سایت گوگل ترند کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و میزان محبوبیت آن را بسنجید.

ابزار KWFINDER

این ابزار هم اطلاعات بسیار ارزشمندی را در خصوص کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به کمک این ابزار می‌توانید به لانگ تیل‌هایی دست پیدا کنید که ورودی سایت شما رو بسیار افزایش می‌دهد و اعتبار سایت شما را ارتقا می‌بخشد. پیدا کردن لانگ تیل‌های مناسب که سرچ خوبی داشته باشند، بسیار برای سئوکاران ارزشمند می‌باشد. چراکه در بهبود رتبه‌های سایت بسیار تاثیرگذار خواهد بود که شما به کمک کی kwfinder می‌توانید کلید واژه‌های بسیار خوبی پیدا کنید.

جهت استفاده از این ابزار ابتدا در گوگل کلید واژه  KWFINDER free را جستجو کنید به لینک اول که سایت kwfinder می‌باشد ورود کنید. پس از اسکرول به پایین صفحه مانند تصویر زیر بر روی دکمه Create a free account کلیک کنید.

پس از آن به برگه بعد همانند تصویر زیر منتقل می شوید. در این بخش با یک جیمیل و پسورد لازم است ثبت نام خود را انجام دهید و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

پس از این مرحله ایمیلی جهت فعال‌سازی حساب کاربری برای شما ارسال می‌شود که باید به جیمیل خود ورود کنید و این ایمیل را تایید کنید. پس از تایید ایمیل شما به سایت kwfinder ارجاع داده خواهید شد در این مرحله می‌توانید به داشبورد خود ورود کنید. دقت کنید که همانند تصویر زیر بر روی continue to dashboard کلیک کنید.

پس از این مرحله می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید.

جمع بندی

در مجموع به کمک این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی بسیار زیادی را شناسایی کنید البته ابزارهای دیگری هم برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند اما بهترین ابزارها مواردی هستند که در بالا به آنها اشاره کردیم. برای اینکه نتیجه مطلوبی از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی به دست آورید لازم است تا تجربه مناسبی برای کار با این ابزارها و همچنین دانش فنی سئو داشته باشید.

بسیاری از مجموعه‌هایی که در حوزه سئو در مشهد فعالیت می‌کنند از این ابزارها استفاده می‌کنند و باعث موفقیت پروژه‌های سئوی آنها می‌شود.