نام بیماری ها به انگلیسی
04
ژانویه

لیست کامل نام بیماری ها به انگلیسی

نام بیماری ها – نام بیماری ها به انگلیسی

همه افراد در طول زندگی خود دچار بیماری هایی می شوند. از یک سرماخوردگی ساده گرفته تا بیماری های بسیار خطرناک مانند سرطان. هر یک از بیماری های نام های مختلفی در زبان های دیگر دارند. در لیست زیر نام بیماری ها به انگلیسی توسط تیم ترجمر به همراه توضیحاتی ارائه شده است.

A

Amnesia (بیماری فراموشی)

در نام بیماری ها به انگلیسی، فراموشی یک اصطلاح کلی است که از دست دادن حافظه را توصیف می کند. از دست دادن می‌تواند موقت یا دائمی باشد، اما “فراموشی” معمولاً به انواع موقت اشاره دارد. علل عبارتند از صدمات سر و مغز، داروهای خاص، الکل، حوادث آسیب زا، یا شرایطی مانند بیماری آلزایمر.

نام بیماری ها به انگلیسی

Anemia (کم خونی)

کم خونی وضعیتی است که در آن شما فاقد گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن کافی به بافت های بدن خود هستید. ابتلا به کم خونی که به آن هموگلوبین پایین نیز گفته می شود، می تواند باعث احساس خستگی و ضعف شود. انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که هر کدام علت خاص خود را دارند.

نام بیماری ها

Asthma (آسم)

در نام بیماری ها، آسم بیماری است که ریه های شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این یکی از شایع ترین بیماری های طولانی مدت کودکان است، اما بزرگسالان نیز ممکن است به آسم مبتلا شوند. آسم باعث خس خس سینه، تنگی نفس، گرفتگی قفسه سینه و سرفه در شب یا صبح زود می شود.

نام بیماری ها به انگلیسی

در نام بیماری ها به انگلیسی، قطع عضو میشود Amputation

قطع عضو عبارت است از برداشتن قسمتی از بدن مانند دست یا پا با جراحی. معمولا قطع عضوها مواردی مفید هستند و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری در سایر قسمت های بدن و آسیب بیشتر انجام می شود.

Arthritis (آرتروز)

در نام بیماری ها به انگلیسی، آرتروز تورم و حساس شدن یک یا چند مفصل است. علائم اصلی آرتروز درد و سفتی مفاصل است که معمولا با افزایش سن بدتر می شود. شایع ترین انواع آرتروز، آرتروز روماتوئید است.

نام بیماری ها به انگلیسی

Alzheimer (آلزایمر)

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است که باعث کوچک شدن مغز (آتروفی) و مرگ سلول های مغز می شود. بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است – کاهش مداوم در مهارت های تفکر، رفتار و اجتماعی که بر توانایی فرد برای عملکرد مستقل تأثیر می گذارد.

نام بیماری ها

Acute (حاد)

در نام بیماری ها، بیماری حاد چیست؟ یک بیماری حاد به طور ناگهانی ظاهر می شود و مدت کوتاهی طول می کشد. این با بیماری های مزمن متفاوت است که به تدریج ایجاد می شوند و ماه ها ادامه می یابند. برخی از نمونه ها شامل ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی است.

B

Backache (کمردرد)

در نام بیماری ها به انگلیسی، کمردرد اغلب بدون دلیلی ایجاد می شود که پزشک شما بتواند آن را با آزمایش یا مطالعه تصویربرداری شناسایی کند. شرایطی که معمولاً با کمردرد مرتبط هستند عبارتند از: کشیدگی ماهیچه یا رباط. بلند کردن مکرر اجسام سنگین یا یک حرکت ناهنجار ناگهانی می تواند عضلات پشت و رباط های ستون فقرات را تحت فشار قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید بهترین ژورنال های پزشکی

Bloodshed (خونریزی)

بیماری ها و اختلالات خونی یک یا چند قسمت از خون را تحت تاثیر قرار می دهند و خون شما را از انجام کار خود باز می دارد. بسیاری از بیماری ها و اختلالات خونی توسط ژن ها ایجاد می شوند. علل دیگر عبارتند از بیماری های دیگر، عوارض جانبی داروها و کمبود برخی مواد مغذی در رژیم غذایی. اختلالات خونی شایع شامل کم خونی و اختلالات خونریزی دهنده مانند هموفیلی است.

brain sickness (نقص عقل)

بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی باعث می‌شوند مغز و اعصاب شما به مرور زمان از بین بروند. آنها می توانند شخصیت شما را تغییر دهند و باعث سردرگمی شوند. آنها همچنین می توانند بافت و اعصاب مغز شما را از بین ببرند. برخی از بیماری های مغزی، مانند بیماری آلزایمر، ممکن است با افزایش سن ایجاد شوند.

نام بیماری ها به انگلیسی

bladder stone (سنگ مثانه)

اصطلاح پزشکی سنگ مثانه، bladder calculi  است. سنگ‌های مثانه معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که پس از ادرار کردن، مقداری ادرار در مثانه باقی بماند. بدون درمان، سنگ ها می توانند باعث عفونت، خونریزی و مشکلات طولانی مدت در دستگاه ادراری شوند.

نام بیماری ها به انگلیسی

Blind (کور)

در نام بیماری ها به انگلیسی، علل اصلی نابینایی و کم بینایی در درجه اول بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم است. سایر اختلالات شایع چشم شامل تنبلی چشم و استرابیسم است.

در نام بیماری ها به انگلیسی، کبودی میشود Bruise

کبودی یا کوفتگی، تغییر رنگ پوست در اثر آسیب پوست یا بافت است. این آسیب به عروق خونی زیر پوست آسیب می رساند و باعث نشت آنها می شود. هنگامی که خون در زیر پوست جمع می شود، باعث تغییر رنگ سیاه، آبی، بنفش، قهوه ای یا زرد می شود. هیچ خونریزی خارجی وجود ندارد مگر اینکه پوست باز شود.

نام بیماری ها به انگلیسی

Burn (سوختگی)

در نام بیماری ها، سوختگی با آسیب شدید پوستی مشخصا باعث می شود سلول های پوست آسیب دیده بمیرند. اکثر افراد بسته به علت و درجه آسیب، بدون عواقب سلامتی جدی می توانند پس از سوختگی بهبود یابند. سوختگی های جدی تر نیاز به مراقبت های فوری پزشکی فوری برای جلوگیری از عوارض و مرگ دارند.

Blood clot (لخته شدن خون)

لخته های خون شامل ترومبوز ورید عمقی (DVT) و آمبولی ریه (PE) هستند که شرایط پزشکی جدی اما قابل پیشگیری هستند. DVT یک لخته خون در ورید عمقی است، معمولاً در ساق پا، ران یا لگن، اما می‌تواند در جاهای دیگر مانند بازو ایجاد شود.

نام بیماری ها به انگلیسی

Blister (تاول)

در نام بیماری ها، بیماری تاول ژنتیکی گروهی از اختلالات نادر است که با ضایعات تاول دار مشخص می شود که عمدتاً پوست و غشاهای مخاطی را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلالات ناشی از جهش در ژنی است که پروتئین های لازم برای سلامت و عملکرد مناسب پوست را ایجاد می کند.

در نام بیماری ها به انگلیسی، مرگ مغزی میشود Brain death

مرگ مغزی زمانی اتفاق می افتد که فردی که در یک دستگاه حمایت از زندگی مصنوعی دیگر هیچ عملکرد مغزی ندارد. این بدان معنی است که آنها هوشیاری خود را به دست نمی آورند یا نمی توانند بدون حمایت نفس بکشند. فردی که دچار مرگ مغزی شده است از نظر قانونی مرده است.

Bunged up nose یا Blocked nose (بینی گرفته)

در نام بیماری ها به انگلیسی، بسیاری از مردم فکر می کنند گرفتگی بینی نتیجه مخاط بیش از حد در مجرای بینی است. با این حال، گرفتگی بینی معمولاً نتیجه رگ های خونی ملتهب در سینوس ها است. سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی یا عفونت سینوسی همگی می توانند این رگ های خونی را ملتهب کنند.

Benign (خوش خیم)

در نام بیماری ها، خوش خیم به یک بیماری، تومور یا رشدی اشاره دارد که سرطانی نیست. یعنی به سایر قسمت های بدن سرایت نمی کند. به بافت مجاور حمله نمی کند. گاهی اوقات، یک وضعیت خوش خیم نامیده می شود تا نشان دهد که خطرناک یا جدی نیست.

Bloat (نفخ)

در نام بیماری ها به انگلیسی، نفخ که به آن صماخ شکمبه یا هوون نیز می گویند، اختلال در حیوانات نشخوارکننده که شامل اتساع شکمبه، اولین قسمت از چهار بخش معده، همراه با گاز تخمیر است. گاوهای نفاخ بی قرار و به طور قابل توجهی ناراحت هستند و پهلوهای چپ آنها متسع است.

در نام بیماری ها به انگلیسی، زردآب یا صفرا میشود  Bile

در نام بیماری ها، بیماری صفراوی به بیماری هایی اطلاق می شود که مجاری صفراوی، کیسه صفرا و سایر ساختارهای دخیل در تولید و انتقال صفرا را تحت تأثیر قرار می دهند. صفرا مایعی است که توسط کبد تولید می شود و به هضم غذا کمک می کند.

نام بیماری ها به انگلیسی

C

Cancer (سرطان)

در نام بیماری ها به انگلیسی، سرطان یک بیماری است که زمانی ایجاد می شود که سلول ها به طور غیرقابل کنترلی تقسیم می شوند و به بافت های اطراف پخش می شوند. سرطان در اثر تغییرات DNA ایجاد می شود. بیشتر تغییرات DNA سرطان زا در بخش هایی از DNA به نام ژن اتفاق می افتد. به این تغییرات تغییرات ژنتیکی نیز می گویند.

chickenpox (آبله مرغان)

آبله مرغان که به نام واریسلا نیز شناخته می شود، یک بیماری بسیار مسری است که در اثر عفونت اولیه با ویروس واریسلا زوستر (VZV) ایجاد می شود. این بیماری منجر به یک بثورات پوستی مشخص می شود که تاول های کوچک و خارش دار را تشکیل می دهد که در نهایت پوسته پوسته می شود. معمولا از قفسه سینه، پشت و صورت شروع می شود.

نام بیماری ها به انگلیسی

constipate (یبوست)

یبوست زمانی رخ می دهد که دفع مدفوع کمتر شود و دفع مدفوع سخت شود. اغلب به دلیل تغییر در رژیم غذایی یا روال معمول یا به دلیل دریافت ناکافی فیبر اتفاق می افتد. اگر درد شدید، خون در مدفوع یا یبوست دارید که بیش از سه هفته طول بکشد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

در نام بیماری ها به انگلیسی، آب مروارید میشود cataract

بیشتر آب مروارید زمانی ایجاد می شود که افزایش سن یا آسیب بافتی را که عدسی چشم را تشکیل می دهد تغییر دهد. پروتئین ها و الیاف موجود در عدسی شروع به تجزیه شدن می کنند و باعث تیرگی یا تاری دید می شوند. برخی از اختلالات ژنتیکی ارثی که باعث سایر مشکلات سلامتی می شوند می توانند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهند.

نام بیماری ها به انگلیسی

Cripple (چلاق)

صفت [ADJ n] بیماری یا ناتوانی فلج کننده بیماری است که به شدت به سلامتی یا بدن شما آسیب می رساند. آرتریت و روماتیسم از بیماری های فلج کننده برجسته هستند.

Catch a cold (سرما خوردن)

در نام بیماری ها، اگرچه بسیاری از انواع ویروس ها می توانند باعث سرماخوردگی شوند، رینو ویروس ها شایع ترین علت هستند. ویروس سرماخوردگی از طریق دهان، چشم یا بینی وارد بدن شما می شود. وقتی فردی که بیمار است سرفه، عطسه یا صحبت می کند، ویروس می تواند از طریق قطرات موجود در هوا پخش شود.

Cholera (وبا)

در نام بیماری ها، وبا یک بیماری حاد اسهالی است که در اثر عفونت روده با باکتری سمی Vibrio cholerae از سروگروه O1 یا O139 ایجاد می شود. تخمین زده می شود که سالانه 2.9 میلیون مورد و 95000 مرگ در سراسر جهان رخ می دهد. عفونت اغلب خفیف یا بدون علائم است، اما می تواند شدید باشد.

نام بیماری ها

Cut (بریدگی)

فاسیای نکروزان به عنوان عفونت باکتریایی گوشتخوار، قانقاریای فورنیه، فاسیای چرکی و سلولیت نکروزان نیز شناخته می شود. این بیماری گاهی اوقات توسط قارچ ایجاد می شود، اما بیشتر موارد توسط باکتری هایی ایجاد می شود که از طریق نیش حشرات، بریدگی ها، زخم های سوراخ شده یا برش های جراحی وارد پوست می شوند.

Choke (خفه شدن بر اثر پریدن غذا در گلو)

هنگامی که مشکلی در عضلاتی که بلع را هدایت می‌کنند اشتباه می‌کند، به آن دیسفاژی می‌گویند.

در نام بیماری ها، دیسفاژی می تواند منجر به ورود غذا یا مواد دیگر به راه های هوایی یا ریه ها شود. به این میگن آرزو. به طور معمول، یک فلپ به نام اپی گلوت مانع از ورود ذرات غذا و محتویات معده به ریه های شما می شود. دیسفاژی می تواند این روند را مختل کند. آسپیراسیون جدی است زیرا می تواند منجر به ذات الریه و سایر مشکلات شود.

Convalescence (دوره نقاهت)

دوره نقاهت عبارت است از بازیابی تدریجی سلامتی و قدرت پس از بیماری یا آسیب. این به مرحله بعدی یک بیماری یا بیماری عفونی اشاره می کند که بیمار بهبود می یابد و به سلامت قبلی باز می گردد، اما ممکن است همچنان منبع عفونت برای دیگران باشد حتی اگر احساس بهتری داشته باشد.

در نام بیماری ها به انگلیسی، تشنج میشود Convulsion

در نام بیماری ها، تشنج یک وضعیت پزشکی است که در آن ماهیچه های بدن به سرعت و مکرر منقبض و شل می شوند و در نتیجه لرزش های کنترل نشده ای به وجود می آید. از آنجایی که تشنج‌های صرع معمولاً شامل تشنج می‌شوند، اصطلاح تشنج گاهی اوقات به عنوان مترادف برای تشنج استفاده می‌شود.

نام بیماری ها

Case history (سابقه بیماری)

تاریخچه بیماری به عنوان یک گفتگوی حرفه ای برنامه ریزی شده تعریف می شود که بیمار را قادر می سازد تا علائم، احساسات و ترس های خود را با پزشک در میان بگذارد تا بینشی در مورد ماهیت بیماری بیمار و نگرش او نسبت به آنها به دست آورد.

D

Depression (افسردگی)

افسردگی (اختلال افسردگی اساسی) یک بیماری شایع و جدی پزشکی است که بر احساس شما، طرز تفکر و نحوه عمل شما تأثیر منفی می گذارد. خوشبختانه قابل درمان نیز هست. افسردگی باعث احساس غم و اندوه و/یا از دست دادن علاقه به فعالیت هایی می شود که زمانی از آن لذت می بردید. این می تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود و می تواند توانایی شما را برای عملکرد در محل کار و خانه کاهش دهد.

Dumb (لال)

Diarrehoea (اسهال)

در نام بیماری ها، بیماری اسهالی دومین عامل مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال است. هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است. بخش قابل توجهی از بیماری های اسهالی را می توان از طریق آب آشامیدنی سالم و بهداشت و بهداشت کافی پیشگیری کرد.

Dysentery (اسهال خونی)

اسهال خونی یک عفونت روده است که باعث اسهال حاوی خون یا مخاط می شود. سایر علائم اسهال خونی می تواند شامل موارد زیر باشد: گرفتگی دردناک معده، احساس بیماری یا استفراغ.

Dislocate (در رفتگی استخوان)

دررفتگی وضعیتی است که زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان‌های مفصل از جای خود خارج شوند. یک مفصل می تواند به طور جزئی دررفته (subluxation) یا به طور کامل دررفته باشد. دررفتگی می تواند در اثر ضربه ( تصادف یا سقوط) یا ضعیف شدن ماهیچه ها و تاندون ها ایجاد شود.

در نام بیماری ها به انگلیسی، هذیان میشود Delirium

دلیریوم یک اختلال جدی در توانایی های ذهنی است که منجر به آشفتگی تفکر و کاهش آگاهی از محیط می شود. شروع هذیان معمولاً سریع است؛ در عرض چند ساعت یا چند روز.

Diphtheria (دیفتری)

در نام بیماری ها، دیفتری یک عفونت جدی است که توسط سویه هایی از باکتری به نام Corynebacterium diphtheriae ایجاد می شود که سم می سازد. این می تواند منجر به مشکلات تنفسی، نارسایی قلبی، فلج و حتی مرگ شود. واکسن را برای نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برای جلوگیری از دیفتری توصیه می شود.

نام بیماری ها به انگلیسی

Diabetes (دیابت)

دیابت یک بیماری مزمن (طولانی مدت) است که بر نحوه تبدیل غذا به انرژی توسط بدن شما تأثیر می گذارد. بیشتر غذایی که می خورید به قند (که گلوکز نیز نامیده می شود) تجزیه می شود و در جریان خون شما آزاد می شود. وقتی قند خون شما بالا می رود، به پانکراس شما سیگنال می دهد که انسولین ترشح کند.

نام بیماری ها به انگلیسی

E

ear ache (گوش درد)

عفونت گوش میانی به عنوان اوتیت میانی نیز شناخته می شود. این به دلیل مایعی است که در پشت پرده گوش گیر کرده است که باعث برآمدگی پرده گوش می شود. همراه با گوش درد، ممکن است احساس پری در گوش خود داشته باشید و مقداری مایع از گوش آسیب دیده تخلیه شود. اوتیت میانی می تواند همراه با تب باشد.

eye sore (چشم درد)

در نام بیماری ها، زخم های چشمی نتیجه التهاب قرنیه شما هستند. عفونت در چشم یا ساییدگی می تواند باعث التهاب شود. چشمان شما اشک تولید می کند تا پلک زدن، حرکت و دیدن را راحت کند. اگر چشمان شما به اندازه کافی از این مایع تولید نکند، ممکن است علائم خشکی چشم را تجربه کنید.

Ear wax blockage (جرم گرفتگی گوش)

انسداد جرم گوش زمانی اتفاق می‌افتد که جرم گوش (سرومن) در گوش انباشته می‌شود یا برای شستن طبیعی آن خیلی سخت می‌شود. جرم گوش بخشی مفید و طبیعی از دفاع بدن شما است. با به دام انداختن کثیفی و کند کردن رشد باکتری ها، کانال گوش شما را تمیز، روان و محافظت می کند.

Epilepsy (سرع)

در نام بیماری ها به انگلیسی، صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی (عصبی) است که در آن فعالیت مغز غیرطبیعی می شود و باعث تشنج یا دوره هایی از رفتارهای غیرعادی، احساسات و گاهی از دست دادن هوشیاری می شود. هر کسی ممکن است به صرع مبتلا شود. صرع هم مردان و هم زنان را از هر نژاد، پیشینه قومی و سنی مبتلا می کند.

نام بیماری ها به انگلیسی

Eczema (اگزما)

درماتیت آتوپیک (اگزما) وضعیتی است که باعث قرمزی و خارش پوست شما می شود. در کودکان شایع است اما در هر سنی ممکن است رخ دهد. درماتیت آتوپیک طولانی مدت (مزمن) است و به طور دوره ای شعله ور می شود. ممکن است با آسم یا تب یونجه همراه باشد.

نام بیماری ها

F

Flu (آنفولانزا)

در نام بیماری ها به انگلیسی، آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که توسط ویروس های آنفولانزا ایجاد می شود که بینی، گلو و گاهی اوقات ریه ها را درگیر می کند. می تواند باعث بیماری خفیف تا شدید شود و در برخی مواقع منجر به مرگ شود. بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا، تزریق واکسن آنفولانزا در هر سال است.

Fever (تب)

تب افزایش موقت دمای بدن شما است که اغلب به دلیل یک بیماری است. تب نشانه آن است که چیزی غیرعادی در بدن شما می گذرد. برای یک بزرگسال، تب ممکن است ناراحت کننده باشد، اما معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست مگر اینکه به 103 فارنهایت (39.4 درجه سانتیگراد) یا بالاتر برسد.

Fracture (شکستگی)

بیماری شکستگی که از عوارض درمان شکستگی و بی حرکتی است، به عنوان آتروفی استخوان، بافت های نرم، ناخن، پوست و غضروف تعریف می شود. این وضعیت اغلب در سگ هایی با انقباض عضله چهار سر ران دیده می شود.

Faint (غش کردن)

زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی بیش از حد باز می‌شوند یا ضربان قلب کند می‌شود و باعث کمبود موقت جریان خون در مغز می‌شود. به طور کلی یک وضعیت خطرناک نیست. برای جلوگیری از غش کردن، از مکان های گرم دوری کنید و برای مدت طولانی سرپا نمانید.

Food poisoning (مسمومیت غذایی)

در نام بیماری ها به انگلیسی، مسمومیت غذایی بیماری ناشی از خوردن غذای آلوده است. معمولاً جدی نیست و اکثر افراد در عرض چند روز بدون درمان بهبود می یابند. در بیشتر موارد مسمومیت غذایی، غذا توسط باکتری هایی مانند سالمونلا یا اشریشیا کلی (E. coli) یا ویروسی مانند نوروویروس آلوده می شود.

Fungal infection (عفونت قارچی)

عفونت قارچی که مایکوز نیز نامیده می شود، یک بیماری پوستی است که توسط قارچ ایجاد می شود. میلیون ها گونه قارچ وجود دارد. آنها در خاک، روی گیاهان، روی سطوح خانگی و روی پوست شما زندگی می کنند. گاهی اوقات، آنها می توانند منجر به مشکلات پوستی مانند راش یا برجستگی شوند.

نام بیماری ها

G

در نام بیماری ها به انگلیسی، نقرص میشود Gout

در نام بیماری ها به انگلیسی، نقرس شکل دردناکی از آرتریت است. اسید اوریک اضافی در بدن شما کریستال های تیز را در مفاصل ایجاد می کند که منجر به تورم و حساسیت شدید می شود. نقرس معمولا از انگشت شست پا شروع می شود اما می تواند مفاصل دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. نقرس یک بیماری قابل درمان است و سطح اسید اوریک را می توان با دارو و تغییر سبک زندگی کاهش داد.

نام بیماری ها به انگلیسی

Gonorrhea (سوزاک)

سوزاک یک عفونت ناشی از یک باکتری مقاربتی است که هم مردان و هم زنان را مبتلا می کند. سوزاک اغلب مجرای ادرار، راست روده یا گلو را درگیر می کند. در زنان، سوزاک می تواند دهانه رحم را نیز درگیر کند. سوزاک بیشتر در طول رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی منتشر می شود.

نام بیماری ها

Gastric ulcer (زخم معده)

بیماری زخم پپتیک (PUD) شکستگی در پوشش داخلی معده، قسمت اول روده کوچک یا گاهی اوقات در قسمت تحتانی مری است. زخم معده را زخم معده می نامند، در حالی که زخم معده در قسمت اول روده زخم اثنی عشر است.

نام بیماری ها

Gastritis (ورم معده)

در نام بیماری ها به انگلیسی، گاستریت وضعیتی است که مخاط معده را ملتهب می کند و باعث درد شکم، سوء هاضمه، نفخ و حالت تهوع می شود. گاستریت می تواند به طور ناگهانی (حاد) یا به تدریج (مزمن) ایجاد شود. داروها و تغییرات رژیم غذایی می توانند اسید معده و علائم گاستریت را کاهش دهند.

نام بیماری ها به انگلیسی

Graves (گریوز)

بیماری گریوز یک اختلال خود ایمنی است که باعث پرکاری تیروئید یا پرکاری تیروئید می شود. با این بیماری، سیستم ایمنی بدن شما به تیروئید حمله می کند و باعث می شود که هورمون تیروئید بیش از نیاز بدن شما تولید کند. تیروئید یک غده کوچک پروانه ای شکل در جلوی گردن شما است.

H

Headache (سردرد)

اختلالات سردرد که با سردرد مکرر مشخص می شود، از شایع ترین اختلالات سیستم عصبی است. سردرد خود یک ویژگی دردناک و ناتوان کننده تعداد کمی از اختلالات سردرد اولیه است، یعنی میگرن، سردرد تنشی و سردرد خوشه ای.

heat stroke (گرمازدگی)

در نام بیماری ها به انگلیسی، گرمازدگی جدی ترین بیماری مرتبط با گرما است. زمانی رخ می دهد که بدن قادر به کنترل دمای خود نباشد: دمای بدن به سرعت افزایش می یابد، مکانیسم تعریق از کار می افتد و بدن قادر به خنک شدن نیست.

hypertension (فشار خون)

فشار خون بالا، فشار خونی است که بالاتر از حد طبیعی است. فشار خون شما در طول روز بر اساس فعالیت های شما تغییر می کند. اندازه گیری فشار خون به طور مداوم بالاتر از حد طبیعی ممکن است منجر به تشخیص فشار خون بالا (یا فشار خون بالا) شود.

hysteria (تشنج عصبی)

در نام بیماری ها به انگلیسی، هیستری یک اصطلاح تحقیرآمیز است که در عامیانه به معنای افراط عاطفی غیرقابل کنترل استفاده می شود و می تواند به یک حالت موقت ذهنی یا احساسی اشاره کند.

نام بیماری ها

Hangover (سرگیجه)

Hemorrhage (خون ریزی داخلی)

تب های هموراژیک ویروسی بیماری های عفونی هستند که می توانند باعث بیماری شدید و تهدید کننده زندگی شوند. آنها می توانند به دیواره رگ های خونی کوچک آسیب برسانند و باعث نشت آنها شوند و توانایی لخته شدن خون را مختل کنند. خونریزی داخلی ناشی از آن معمولاً تهدید کننده زندگی نیست، اما بیماری ها می توانند خطرناک باشند.

نام بیماری ها

Heart condition (عارضه قلبی)

در نام بیماری ها به انگلیسی، بیماری قلبی مجموعه ای از بیماری ها و شرایطی است که باعث مشکلات قلبی عروقی می شود. هر نوع بیماری قلبی به دلیل چیزی کاملاً منحصر به فرد در آن بیماری ایجاد می شود. آترواسکلروز و CAD ناشی از تجمع پلاک در شریان ها هستند.

Hemophilia (هموفیلی)

هموفیلی یک اختلال نادر است که در آن خون به روش معمولی لخته نمی شود زیرا پروتئین های لخته کننده خون (عوامل لخته شدن) کافی ندارد. اگر مبتلا به هموفیلی هستید، ممکن است پس از آسیب برای مدت طولانی تری نسبت به زمانی که خون شما به درستی لخته شود خونریزی کنید.

نام بیماری ها

Hepatitis (هپاتیت)

در نام بیماری ها به انگلیسی، هپاتیت به معنای التهاب کبد است. کبد یک اندام حیاتی است که مواد مغذی را پردازش می کند، خون را فیلتر می کند و با عفونت ها مبارزه می کند. هنگامی که کبد ملتهب یا آسیب دیده باشد، عملکرد آن تحت تأثیر قرار می گیرد. مصرف زیاد الکل، سموم، برخی داروها و برخی شرایط پزشکی می تواند باعث هپاتیت شود.

نام بیماری ها به انگلیسی

Hypothermia (سرمازدگی)

هیپوترمی یک اورژانس پزشکی است که زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما سریع‌تر از آنچه که می‌تواند گرما تولید کند گرما را از دست می‌دهد و باعث کاهش خطرناک دمای بدن می‌شود. دمای طبیعی بدن حدود 98.6 فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) است. هیپوترمی (hi-poe-THUR-me-uh) زمانی رخ می دهد که دمای بدن شما به زیر 95 درجه فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) می رسد.

I

Infection (عفونت)

Inflammation (تورم، التهاب)

در نام بیماری ها به انگلیسی، در یک بیماری التهابی، التهاب به اشتباه رخ می دهد. افزایش جریان خون و رسیدن سلول‌ها به یک محل مشخص، باعث گرما، تورم، درد و از دست دادن عملکرد می‌شود، اما هیچ عفونتی وجود ندارد و هیچ ضربه‌ای رخ نداده است.

Injured (مجروح)

Infectious (مسری)

در نام بیماری ها به انگلیسی، بیماری‌های عفونی اختلالاتی هستند که توسط ارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها یا انگل‌ها ایجاد می‌شوند. بسیاری از ارگانیسم ها در داخل و روی بدن ما زندگی می کنند. آنها معمولاً بی ضرر یا حتی مفید هستند. اما تحت شرایط خاصی، برخی ارگانیسم ها ممکن است باعث بیماری شوند.

J

در نام بیماری ها به انگلیسی، یرقان میشود Jaundice

زردی وضعیتی است که در آن پوست، سفیدی چشم ها و غشاهای مخاطی به دلیل سطح بالای بیلی روبین، رنگدانه صفراوی زرد-نارنجی، زرد می شوند. زردی علل زیادی دارد، از جمله هپاتیت، سنگ کیسه صفرا و تومور. در بزرگسالان، زردی معمولاً نیازی به درمان ندارد.

نام بیماری ها به انگلیسی

L

Leprosy (جذام)

در نام بیماری ها به انگلیسی، جذام یک بیماری عفونی است که باعث زخم های پوستی شدید و بد شکل و آسیب عصبی در بازوها، پاها و نواحی پوست اطراف بدن شما می شود. جذام از زمان های قدیم وجود داشته است. همه‌گیری‌ها مردم همه قاره‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. اما جذام، که به عنوان بیماری هانسون نیز شناخته می شود، آنقدر مسری نیست.

نام بیماری ها به انگلیسی

Lockjaw (کزاز یا قفل شدن دهان)

در نام بیماری ها به انگلیسی، کزاز یک عفونت ناشی از باکتری به نام کلستریدیوم تتانی است. هنگامی که باکتری ها به بدن حمله می کنند، سم تولید می کنند که باعث انقباضات دردناک عضلانی می شود. نام دیگر کزاز “فک قفلی” است. اغلب باعث قفل شدن عضلات گردن و فک فرد می شود و باز کردن دهان یا قورت دادن را سخت می کند.