بهترین کتاب های ترجمه شده
04
دسامبر

بهترین کتاب های ترجمه شده ایران و جهان

بهترین کتابهای ترجمه شده

چقدر به کتاب خواندن علاقه دارید؟ آیا هر کتابی را میخوانید یا برای انتخاب آن وقت صرف می کنید؟ افراد کتاب خوان معمولا دوست دارند که بهترین کتاب ها را بخوانند. برخی از افراد به سبک نوشتاری نویسندگان خاصی علاقه دارند یا رمان میخوانند یا کتاب های تخیلی را دوست دارند. این روزا که بازار کتاب داغ است، بهترین کتاب های ترجمه شده طرفداران بیشتری دارند.

البته کسی هم که ترجمه کتاب را انجام میدهد باید فرد متخصصی باشد. قابل فهم بودن متن کتاب و روان بودن آن اهمیت زیادی دارد. خواننده باید ارتباط کامل با کتاب برقرار کند و در ذهنش فضاسازی نماید. این خاصیت کتاب و نوشته خوب است. اما در این میان کتاب های خارجی زیادی هستند که با ترجمه های بی نظیرشان در دل کتاب‌خوان ها جا گرفته اند.

اگر قصد ترجمه کتاب به صورت اختصاصی را دارید میتوانید با تیم ترجمر همکاری داشته باشید. علاوه بر ترجمه کتاب خدمات بسیاری مانند ترجمه نامه اداری، ترجمه تخصصی مقاله، ترجمه کاتالوگ و برشور، ترجمه دانشگاهی و … در سایت ترجمر قابل انجام است.

برخی از کتاب ها با اینکه سال های زیادی از چاپ‌شان میگذرد هنوز هم به قوت خود در لیست بهترین کتاب های ترجمه شده قرار دارند. با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین کتاب های ترجمه شده دنیا را با هم بررسی کنیم.

بهترین کتاب های ترجمه شده خارجی

تعداد رمان های ترجمه شده به زبان های مختلف در سراسر دنیا بسیار زیاد است که نمیتوان تنها در یک مقاله گنجاند. در ادامه سعی کرده ایم تا تعدادی از بهترین کتاب های ترجمه شده خارجی را که بهترین امتیازها را دارند معرفی کنیم.

صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

یکی از مشهورترین و بهترین کتاب های ترجمه رمان های جهان، صدسال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز، برنده جایزه نوبل ادبیات در یکی از جادویی ترین تجربیات خواندن روی زمین، طبیعت را با ماوراء طبیعی در هم می آمیزد.

بهترین کتاب های ترجمه شده

شاهکار بزرگ گابریل گارسیا مارکز داستان هفت نسل خانواده بوئندیا و شهر ماکوندو است، شهری که آنها خودشان ساخته اند. ماکوندو اگر چه شهری است که توسط کوه‌ها احاطه شده اما جنگ ها و بلایا، شگفتی ها و معجزات خود را دارد. دنیایی کوچکی از زندگی کلمبیایی که اسراری را در خود جای داده و در یک کتاب رمزگذاری شده است. تنها آئورلیانو بوئندیا می تواند اسرار آن را درک کند و سرنوشت پوشیده‌اش را فاش سازد.

صدیال تنهایی یکی از جسورانه ترین آثار قرن بیستم است که واقعیت سیاسی را با رئالیسم جادویی، فانتزی و اختراع کمیک آمیخته است.

همچنین مطالعه کنید نحوه جستجوی مقالات خارجی

غرور و تعصب اثر جین آستین

محبوب ترین و یکی از بهترین کتاب های ترجمه شده رمان آستن، داستان فراموش نشدنی الیزابت بنت و آقای دارسی است. غرور و تعصب رمانی از آداب و رسوم نوشته جین آستین است که اولین بار در سال 1813 منتشر شد. داستان شخصیت اصلی، الیزابت بنت را دنبال می کند، زیرا او به مسائل آداب، تربیت، اخلاق، آموزش و ازدواج در جامعه اعیان زمین داران می پردازد. از سلطنت بریتانیا الیزابت دومین دختر از پنج دختر یک نجیب زاده روستایی است که در نزدیکی شهر خیالی مریتون در هرتفوردشایر در نزدیکی لندن زندگی می کند. صفحه 2 نامه ای از جین آستن به خواهرش کاساندرا (11 ژوئن 1799) که در آن او برای اولین بار از غرور و تعصب با استفاده از عنوان کاری  First Impressions نام می برد.

بهترین کتاب های ترجمه شده

داستان غرور و تعصب در انگلستان در اوایل قرن نوزدهم، داستان پنج دختر مجرد آقا و خانم بنت را پس از نقل مکان آقای بینگلی ثروتمند و واجد شرایط و دوست آگاه او، آقای دارسی، به محله آنها روایت می کند. در حالی که بینگلی علاقه شدیدی به دختر بزرگ بنت، جین دارد، دارسی در سازگاری با جامعه محلی مشکل دارد و بارها با دومین دختر بنت، الیزابت، درگیر می شود.

اگرچه آستن داستان را در آغاز قرن نوزدهم قرار داد، اما همچنان جذابیت خود را برای خوانندگان مدرن حفظ کرده است، و همچنان در صدر فهرست «محبوب‌ترین کتاب‌ها» قرار دارد. این رمان با فروش بیش از 20 میلیون نسخه به یکی از محبوب ترین رمان های ادبیات انگلیسی تبدیل شده است و توجه قابل توجهی از سوی محققان ادبی به خود جلب می کند. علاقه مدرن به کتاب منجر به تعدادی اقتباس دراماتیک و تعداد زیادی رمان و داستان با تقلید از شخصیت ها یا مضامین به یاد ماندنی آستن شده است.

جنگ و صلح اثر تولستوی

جنگ و صلح یکی دیگر از بهترین کتاب های ترجمه شده است که شخصیت های زیادی دارد و تولستوی در این رمان سعی داشته تا تصویر درست و کاملی از روسیه را به قلم آورد. او در این رمان گفته است که جنگ کم کم وارد روسیه شده و گرفتار آن شده است. با جنگ زندگی تمام افراد تحت تاثیر قرار گرفته اما با تمام بدی و تلخی جنگ، دشمن فرانسه‌ای بود که مردم روسیه بسیار آن را دوست داشتند.

بهترین کتاب های ترجمه شده

در این رمان زندگی چند خانواده اشرافی و سطح بالا که با جنگ دگرگون شده است به تصویر می کشد. تولستوی با قدرتی که در تصویرسازی شخصیت ها دارد، میتواند خواننده را با داستان همراه سازد.

همچنین مطالعه کنید خرید کتاب دانشگاهی

 آرزوهای بزرگ اثر چالز دیکنز

وقتی چارلز پسر بود، ماجراهای خودش را می ساخت. اما بعد از اینکه سرنوشت دیکنزی باعث شد پدرش به خاطر بدهی به زندان برود، چارلز در نهایت در کارخانه ای با بچه های دیگر کار کرد. او قبل از اینکه به عنوان یک گزارشگر و داستان نویس با استعداد نامی برای خود دست و پا کند، کار خود را در یک شرکت حقوقی و سپس به عنوان بازیگر امتحان کرد.

بهترین کتاب های ترجمه شده

چارلز به یکی از محبوب‌ترین رمان‌نویس‌های تمام دوران تبدیل شد و کتابش جزء بهترین کتاب های ترجمه شده در دنیا قرار گرفت که از قدرت یک داستان و شنیدن صدای کودکان فقیر آگاه بود. این کتاب متحرک دارای تصاویر شیک و عجیب و غریب و حقایق اضافی در پشت است، از جمله جدول زمانی بیوگرافی با عکس‌های تاریخی و نمایه‌ای دقیق از زندگی نویسنده.

 آرزوهای بزرگ مجموعه ای پرفروش از کتاب ها و بازی های آموزشی است که زندگی افراد برجسته، از طراحان و هنرمندان گرفته تا دانشمندان و فعالان را بررسی می کند. همه آنها به چیزهای باورنکردنی دست یافتند، با این حال هر یک زندگی را در کودکی با رویایی آغاز کردند. این مجموعه قدرتمند، پیام‌های الهام‌بخش را به کودکان در هر سنی در قالب‌های مختلف ارائه می‌دهد. کتاب‌های تخته‌ای با جملات ساده بیان می‌شوند که برای خواندن با صدای بلند برای نوزادان و کودکان نوپا عالی است. نسخه های جلد سخت داستان های گسترده ای را برای خوانندگان مبتدی ارائه می دهند. مجموعه های هدیه جعبه ای به شما امکان می دهد مجموعه ای از کتاب ها را بر اساس موضوع جمع آوری کنید. عروسک های کاغذی، کارت های آموزشی، بازی های تطبیق و سایر ابزارهای یادگیری سرگرم کننده، راه های بیشتری را برای دسترسی کودکان به زندگی این الگوها فراهم می کنند.

همچنین مطالعه کنید معرفی برترین کتاب های سال 2021 برای ترجمه

 الهام بخش نسل بعدی افراد برجسته باشید که جهان را افراد کوچک با رویاهای بزرگ تغییر خواهند داد!

“ربکا” اثر دافنه دوموریه

بهترین کتاب های ترجمه شده

در سفری به جنوب فرانسه، قهرمان خجالتی ربکا عاشق ماکسیم دو وینتر، یک بیوه خوش تیپ می شود. اگرچه خواستگاری او غافلگیر کننده است، اما او با خوشحالی با او ازدواج می کند. اما با رسیدن به خانه شوهرش، ماندرلی، تغییراتی در ماکسیم رخ می دهد و عروس جوان مملو از ترس است. بدون دوست در عمارت منزوی، او متوجه می شود که او را به سختی آن را تحمل میکند. در هر گوشه هر اتاق، شبح همسر اول زیبای او، ربکا، دیده می شود و خانم دو وینتر جدید زیر سایه او راه می رود.

همچنین مطالعه کنید قالب های شعر فارسی

“بر باد رفته” اثر مارگارت میچل

بهترین کتاب های ترجمه شده

حماسه تاریخی باشکوه مارگارت میچل که در پس زمینه دراماتیک جنگ داخلی آمریکا می گذرد، داستانی فراموش نشدنی از عشق و از دست دادن، ملتی است که به طور فانی تقسیم شده و مردمی برای همیشه تغییر کرده اند. مهم‌تر از همه، داستان اسکارلت اوهارا زیبا و بی‌رحم و رت باتلر، سرباز خوش شانس است که آن را در لیست بهترین کتاب های ترجمه شده دنیا قرار داد.

“تختخوابت را مرتب کن” اثر ژنرال ویلیام اچ. مک ریون

دریاسالار ویلیام اچ. مک‌ریون در کتاب تخت خود را بساز، 10 درس زندگی را که در طول آموزش نیروی دریایی خود آموخته است، به اشتراک می‌گذارد که به او کمک کرد تا بر چالش‌ها نه تنها در دوران طولانی حرفه دریایی‌اش، بلکه در طول زندگی‌اش غلبه کند.

بهترین کتاب های ترجمه شده

او به شما یاد می دهد که چگونه …

  • بر عادات ضروری روزانه برای ثابت ماندن مسلط شوید.
  • یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را برای روز آرام و آماده نگه دارید.
  • آرامش و همراهی را در اطرافیان خود بیابید.
  • با موانع کنار بیایید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.
  • از منطقه آسایش خود دور شوید و ریسک کنید.

این کتاب در عین فروتنی و با خوش‌بینی فراوان نوشته شده است، حکمت ساده، توصیه های عملی و کلمات دلگرم کننده‌ای را ارائه میدهد که الهامبخش هر خواننده‌ای است.

“خوشه‌‌های خشم” اثر جان اشتاین بک

این کتاب بی نظیر، حماسه ای بزرگ از جان اشتاین بک است. طرفداران زیادی را جذب کرده است و بسیاری را شوکه و برخی را خشمگین. این کتاب آنقدر آنچنان نیرومند و پرصلابت است که به عنوان ادبیات و فرهنگ امریکا به شمار میرود.

اولین نسخه چاپ شده آن باعث شکل گیری طوفانی در آمریکا و بریتانیا شد. این کتاب داستانی است از خانواده‌ای کشاورز که  به دلیل هجوم سایر کشاورزان و کارگران کشاورزی، زمین های زراعی خود را رها کرده و با آرزوهایی بر باد رفته به سوی سرزمین کالیفرنیا حرکت می کنند.

این رمان در طول 5 ماه نوشته شده و در سال 1393 منتشر گردید. به دلیل نارضایتی و شکایت سرمایه‌داران و زمین‌داران آمریکایی در آمریکا ممنوع اعلام شد. آنها این کتاب را برای کشاورزان بی‌سواد، ضد عقیده و ضد مذهب معرفی کردند و باعث شد که کشاورزان ناآگاه به کتابخانه بریزند و آنها را آتش بزنند.

“خشم و هیاهو” اثر ویلیام فاکنر

هدف این کتاب بررسی مهم ترین گرایش “خشم و هیاهو” در رمان است، یعنی روحی خشمگین به عنوان انگیزه اساسی برای همه اعمال. تمرکز رمان تنها روی این دو حالت است، زیرا آنها عوامل روان‌شناختی هستند که عمدتا به زندگی ذهنی و عاطفی شخصیت هایشان می پردازند تا رویدادهای بیرون.

بهترین کتاب های ترجمه شده

دو عنصر روح و خشم در تمامی بخش های کتاب دیده می شود: مضامین، ساختار و شخصیت های آن. این کتاب چندان دور از به تصویر کشیدن انحطاط جنوب آمریکا نیست. شخصیت های آنها روحیه خشم و شورش دارند. کتاب به بررسی عللی می پردازد که شخصیت های آنها را پر از خشم کرده است، به ویژه در شخصیت های کوئنتین، کدی، بن، جیسون، جو کریسمس و جوآنا.

در نهایت این اثر با تحلیل ساختاری و مضمونی این دو عنصر، روح خشم را از سریق بیگانگی شخصیت هایی که سرشار از خشم و عصیان هستند، بررسی کرده است.

“هری پاتر” اثر جی کی رولینگ

هری پاتر مجموعه ای از هفت رمان فانتزی نوشته نویسنده بریتانیایی جی کی رولینگ است. این رمان‌ها زندگی جادوگر جوانی به نام هری پاتر و دوستانش هرمیون گرنجر و ران ویزلی را روایت می‌کنند که همگی دانش‌آموزان مدرسه جادوگری هاگوارتز هستند. داستان اصلی مربوط به مبارزه هری با لرد ولدمورت است، جادوگری تاریک که قصد دارد جاودانه شود، هیئت حاکمه جادوگر معروف به وزارت جادو را سرنگون کند و همه جادوگران و ماگل ها (افراد غیر جادویی) را تحت سلطه خود درآورد.

بهترین کتاب های ترجمه شده

از زمان انتشار اولین رمان، هری پاتر و سنگ جادو، در 26 ژوئن 1997، این کتاب ها محبوبیت زیادی، نقدهای مثبت و موفقیت تجاری در سراسر جهان پیدا کردند. آنها مخاطبان بزرگسال و همچنین خوانندگان جوان تر را جذب کرده اند و اغلب سنگ بنای ادبیات بزرگسالان جوان مدرن محسوب می شوند. تا فوریه 2018، این کتاب ها بیش از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شد که آنها را به پرفروش ترین مجموعه کتاب در تاریخ تبدیل کرده است و به هشتاد زبان ترجمه شده است. چهار کتاب آخر به‌طور متوالی رکوردهایی را به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ به‌جا گذاشتند، به‌طوری‌که قسط پایانی حدوداً 2.7 میلیون نسخه در بریتانیا و 8.3 میلیون نسخه در ایالات متحده در عرض 24 ساعت از انتشار خود فروخت.

همچنین مطالعه کنید نحوه جستجوی مقالات خارجی

از بهترین کتاب‌‌های ترجمه شده فارسی می‌‌توان به کتاب‌‌های بی‌‌شماری اشاره کرد.

“مردی در تبعید ابدی” اثر نادر ابراهیمی

این کتاب در لیست بهترین کتاب های ترجمه شده فارسی قرار دارد که زندگی محمدصدر شیرازی را روایت میکند. داستان زندگی ایشان به همراه سیر تکاملی اندیشه ها و تفکرات عرفانی فلسفی او باعث شده تا این کتاب با سایر کتاب های زندگینامه تفاوت داشته باشد و جذاب تر به نظر برسد.

بهترین کتاب های ترجمه شده

نادر ابراهیمی در این کتاب سعی داشته تا تمامی ابعاد شخصیت ملاصدرای شیرازی را در کتاب بازگو کند. شروع کتاب زمان روزهای اولیه تبعید ملاصدرای شیرازی از اصفهان به مقصد نامعلوم است. جمله اول با دیالوگی از فاطمه، همسر ایشان شروع میشود که می گوید:

  • آقا! خسته‌ایم و بیمار. تن دختر نو رسیده‌ام در تب می‌سوزد.
     شکایت نمی‌کنم و تا این لحظه می‌دانید. که گله نیز نکرده‌ام. با شما بودن، چون شما صبور بودن را می‌طلبد. اما به خاطرتان می‌آورم که ماه‌ها است آواره‌ایم آقا! از هیچ سو سکونتگاهی، راهی نیست که اگر باشد هم مسدودش کرده‌اند. مگر شما، آقا چه گفته‌اید و چه کرده‌اید که دشمناتان به چنین عذابی مهمان‌تان کرده‌اند؟

کتاب شانزده فصل جداگانه اما پیوسته دارد که همگی وجه مشترک «راه» را دارند و در حال روایت رمان است.

“سمفونی مردگان” عباس معروفی

«سمفونی مردگان» سرنوشت خانواده آشفته اورخانی را در شهر استان اردبیل قبل و بعد از جنگ جهانی دوم از طریق محاکمه ها و خاطرات روحی تک تک اعضای خود ترسیم می کند: آیدین، شاعر سرخورده که از کودکی توسط افراط و تفریط پدر سختگیر و اصلاح ناپذیر؛ اورهان، برادر کوچکتر حریص و بی استعداد و یوسف که شیطنت های دوران کودکی اش با چتر او را فلج و درمانده کرد. در این دیستوپیا مردانه، سختی‌های مادر مبتلا به آسم، خسته از آشفتگی‌های ناشی از مردانش و حضور بی‌صدا و طیف دختری به نام آیدا که جستجوی خود برای خوشبختی در میان تختخواب فراموش می‌شود، تنیده شده است.

بهترین کتاب های ترجمه شده

سوق فروشنده به کارخانه پنکه برقی و از آنجا به خانه بهم ریخته خانواده، سمفونی عباس معروفی یک تنوع درخشان با موضوع اختلاف است. نویسنده در مواقعی هیستریک و گاهی به شدت تراژیک، پرتره ای از زندگی ایرانیان پس از جنگ را با لحنی هایی زنده و در عین حال ظریف خلق کرده است که به سادگی قابل مقایسه نیست.

“چشم‌‌ها‌‌یش” بزرگ علوی

یکی دیگر از بهترین کتاب های فارسی که به زبان های مختلف ترجمه شده است، کتاب “چشم هایش” از بزرگ علوی‌ست که در سال 1330 منتشر شد. در دهه پنجاه این رمان بر ادبیات ایران تاثیرات زیادی گذاشت و یکباره در بین نویسندگیان معاصر نامدار زبان زد شد. در همان ابتدا نویسنده سعی دارد تا خواننده را با فضای سیاسی حاکم آشنا سازد و سعی دارد تا بفهماند که رمان موضوع سیاسی دارد اما به نظر نمیرسد که سیاسی باشد.

این داستان در زمان حکومت رضاشاه اتفاق افتاد و در واقع روایت‌گر زندگی یک استاد بزرگ نقاشی است که به عنوان یک مبارز سیاسی نیز فعالیت دارد. در طی داستان او به دنبال راه مرگ مشکوک استاد خود در تبعید است. او عقیده دارد که این راز در چشم های یکی از نقاشی ها او نهفته است و به دنبال کشف آن میرود.

“طریق بسمل شدن” محمود دولت آبادی

بهترین کتاب های ترجمه شده

“طریق بسمل شدن” یکی دیگر از بهترین کتاب های ترجمه شدده فارسی است. جزئیات این کتاب به این صورت است که شبی تاریک و بارانی در یک شهر کوچک از ایران، سرهنگ در داخل خانه‌اش غرق در افکار است؛ خاطراتی طوفانی. خاطرات همسرش، خاطراتی از سال هایی که به عنوان یک افسر عالی رتبه در ارتش شاه خدمت می کرد. خاطرات فرزندانش که راه خود را در زندگی انتخاب کردند، به انقلاب خمینی پیوستند و به دنبال ندای مرگ پرشور بودند.

همچنین مطالعه کنید آموزش کار با دوربین ترجمه گوگل

در به صدا درامد و سرهنگ توسط دو مرد از سرویس مخفی مسلح احضار می شود تا برای تحویل جسد شکنجه شده کوچکترین دخترش به پاسگاه پلیس بیاید و طبق عرف اسلامی قبل از طلوع آفتاب او را دفن کنند. انقلاب اسلامی مانند هر انقلاب دیگری در تاریخ فرزندان خود را بلعیده است.

“منِ او” اثر رضا امیرخانی

بهترین کتاب های ترجمه شده

کتاب “منِ او” یکی دیگر از کتاب هایی است که در لیست بهترین کتاب های ترجمه شده، نامش به چشم میخورد. موضوع کتاب درابره ماجرایی عاشقانه از یکی از خانواده های اصیل تهران در سال 1310 تا 1320 است. پسر خانواده عاشق دختر خانواده خدمتکار این خانه می شود. در این داستان امیرخانی سعی دارد تا ارزش انسان در برابر ثروت به نمایش بگذارد. نکته جالب اینجاست که نگاه کسی که این پسر را تربیت کرده، نگاهی کاملا انسانی است.

اکثر شخصیت های رمان های رضا امیرخانی مانند خودش، مذهبی هستند. آنها هرچه هستند، واقعی‌اند. در این رمان امیرخانی سعی داشته تا مفهومی عمیق و خاص را به نمایش بگذارد. او تسلط زیادی به محیط دارد و شهر تهران به به خوبی میشناسد. در تمامی جملاتش میتوانید حس کنید که به ظاهر و فرهنگ شهر کاملا تسلط دارد. او قبل از شروع این رمان، حدود دو سال از زندگی اش را صرف مطالعه درباره تهران قدیم کرده است.

پرفروش ترین کتاب ها در سال 2021

  • کتاب 1984 اثر جورج اورول نشر شاهدخت پاییز
  • کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ژنرال ویلیام اچ. مک ریون
  • کتاب شدن اثر میشل اوباما
  • کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ
  • کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس
  • کتاب جزء از کل اثر استیو تولتز
  • کتاب فقط ساکت شو و انجامش بده اثر برایان تریسی
  • کتاب سه دقیقه در قیامت
  • کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر
  • کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی نشر داریوش
  • کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی
  • کتاب آن سوی مرگ اثر جمال صادقی
  • کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
  • کتاب پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلگیت
  • کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول
  • کتاب جهانی که می بینم اثر آلبرت انیشتین
  • کتاب شرمنده نباش دختر اثر ریچل هالیس نشر کتاب کوله پشتی
  • رمان عاشقانه ای چشمهایش اثر بزرگ علوی
  • کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک
  • کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی
  • کتاب جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی
  • کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین اثر فلورانس اسکاول شین

کدام کتاب ها به بیشتر زبان های دنیا ترجمه شده اند:

برای شناخت دنیا، کتاب ها بهترین بهانه هستند. اینکه در گوشه دنج اتاقی مینشینید و به اعماق دریاها سفر می کنید یا اینکه در جنگی همراه با سربازان میجنگید و یا در فضا به دنبال اکتشافات هستید! تمام این حالات تنها با خواندن کتاب های جذاب امکان پذیر است. از گذشته تاکنون کتاب ها همیشه ابزار بین ارتباط فرهنگ ها و ملت ها بوده است.  در ادامه با ما همراه باشید تا لیست کتاب هایی که بیششترین خواننده را در سراسر دنیا داشته و به بیشترین زبان ها ترجمه شده اند را به شما معرفی کنیم:

صدسال تنهایی

بعد از 15 ماه تلاش گابریل گارسیا، رمان صدسال تنهایی نوشته شد که به 36 زبان دنیا ترجمه شده است. او برای نوشتن این کتاب مدت های زیادی خود را در خانه حبس کرده است.

بیگانه

یکی از بهترین آثار آبر کامو است که در سال 1342 منتشر شد. او سه کتاب به نام های «بیگانه»، «کالیگولا» و «افسانه سیزیف» دارد که با عنوان سه‌گانه پوچی نام برده می شود. با مطالعه این سه کتاب به درک کامل پوچی میرسید و با آن مقابله خواهید کرد.

شازده کوچولو

نویسنده کتاب «شازده کوچولو» آنتوان دوسنت اگزوپری است که در قرن بیستم بهترین کتاب فرانسه انتخاب شد. در این داستان، نویسنده به بیان فلسفه عشق، هستی و دوست داشتن میپردازد. در این کتاب آنتوان از دید یک کودک که از سیارکی به نام 612 به زمین آمده، به بررسی رفتار انسان و کارهایشان میپردازد.

بیست هزار فرسنگ زیر دریا

کتاب «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»، کتابی تخیلی است به سبک نوشته های ژول ورن که از اعمال آب ها حرف میزند. مردم جهان به موجودات ناشناسی در اعملق دریاها تبدیل می شوند. برخی فکر می کنند که کوسه هستند، برخی فکر می کنند نوعی هیولای ناشناخته اند.

پینوکیو

کتاب «پینوکیو» یکی از ماندگارترین آثار کئدکانه کلاسیک است. پینوکیو داستان پیرمزد نجاری به زپتو است که با تراشیدن یک تکه چوب گیلاس عروسکی را میسازد تا بفروشد و نانی بخرد. اما عروسک زنده میشود.

راز داوینچی

کتاب «راز داوینچی» نوشته دن براون، کتابی فوق العاده است که به 50 زبان دنیا ترجمه شده است. موضوع آن کارآگاهی و ماجرایی است و همانطور که از نامش پیداست با رمزگشایی شروع می شود.

آلیس در سرزمین عجایب

با شنیدن  نام «آلیس در سزمین عجایب» انتظار دارید که یا دنیایی روبرو شوید که خرگوش هایش حرف میزنند و درخت ها راه میروند. این اثر ماندگار به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده و فیلم ها و تئاترهای برایش ساخته اند. این کتاب داستانی مملو از دنیای کودکانه است.

داستان های هری پاتر

مجموعه کتاب های هری پاتر نوشته جی.کی رولینگ است که داستان نوجوانی جادوگر به نام هری پاتر را بازگو می کند که به همراه دوستانش در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز مشغول به تحصیل است. در قسمت های زیادی از این داستان هری پاتر به غلبه با جادوگر سیاه، لرد ولدمورت میپردازد.

بادبادک باز

کتاب «بادبادک باز» زندگی امیر، پسرک افغان را از زبان اول شخص بازگو میکند. این کتاب به 42 زبان دنیا ترجمه شده است.

کیمیاگر

رمان «کیمیاگر» تا بحال به 50 زبان دنیا ترجمه شده است که قلم پائولو کوئیلو می باشد. این کتاب بیش از 65 میلیون فروش داشته است و در لیست پرطرفدارترین کتاب های جهان قرار دارد.