اکسپلور اینستاگرام
13
دسامبر

چگونه در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم؟

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

 اکسپلور اینستاگرام مجموعه ای از عکس ها، ویدئوها و استوری های عمومی است که برای کمک به هر کاربر اینستاگرام در پیدا کردن پست ها، صفحات، هشتگ ها و محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشند، طراحی شده است. الگوریتم پشت اکسپلور اینستاگرام از ماشینی برای انطباق و بهبود محتوای پیشنهادی خود استفاده می کند.

اینستاگرام برای اکسپلور خود اینگونه توضیح داده است که: «ما در تلاش هستیم تا انواع عکس ها و ویدئوهایی که در اکسپلور میبینید به روز رسانی کنیم تا مطابق سلیقه شما تنظیم شوند». به گفته این شرکت، پست های نمایش داده شده بر اساس مواردی مانند افرادی که دنبال می کنید یا پست هایی که دوست دارید، انتخاب می شوند.

با ضربه زدن روی آیکن ضربه بین در منوی پایین میتوانید وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شوید و صفحات Reels و Shop را پیدا کنید. در بالای صفحه افراد می توانند حساب ها، هشتگ ها و مکان های مختلف را جستجو کنند. یکی دیگر از قابلیت های این صفحه جستجوی کلمات کلیدی است که سرچ را فراتر از نام های کاربری و هشتگ ها میبرد.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

اگر در فضای مجازی فعالیت دارید حتما میدانید که ورود پست های شما به قسمت اکسپلور اینستاگرام خیلی اهمیت دارد. زمانی که پست های شما در این بخش نمایش داده می شود یعنی فعالیت شما در صفحه‌تان درست بوده و توانسته اید نظر اینستاگرام را تا حدودی جلب کنید.

ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام برابر با بازدید بیشتر، فالوور بیشتر و تعادمل بیشتر است. در واقع این یکی از مهمترین اهداف هر بلاگر، بازاریاب، اینفلوئنسر، برند یا کسب و کاری در اینستاگرام است. اگر شما هم دوست دارید پست هایتان در اکسپلور اینستاگرام دیده شود با تیم تخصصی ترجمر تا انتهای مقاله همراه باشید.

اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟

هیچ دو صفحه اکسپلور اینستاگرام شبیه هم نیستند. به این دلیل است که محتوایی که افراد هنگام باز کردن صفحه  اکسپلور میبینند توسط سیستم رتبه بندی فید شخصی سازی شده است. این سیستم که به عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می شود و از هوش مصنوعی برای تنظیم آنچه که براساس منابع داده های مختلف و سیگنال های رتبه بندی نمایش داده می شود، استفاده می کند.

یکی از محققان این شرکت در پستی در اینستاگرامش توضیح داده است که این سیستم، پست ها براساس فعالیت کاربر در اینستاگرام انتخاب می شوند و سپس براساس عوامل مشابه رتبه بندی میگردند. به عبارتی دیگر انتخاب محتوا در  اکسپلور اینستاگرام براساس موارد زیر است:

  • حساب های شخصی که فرد دنبال می کند.
  • افرادی که یک حساب کاربری را دنبال می کند چه چیزی را دوست دارند.
  • انواع پست هایی که یک حساب کاربری اغلب با آنها درگیر می شوند.
  • پست هایی با تعامل بالا

در حال حاضر میتوان گفت رتبه بندی اینستاگرام به نفع حساب هایی است که افراد با آنها بیشترین تعامل را دارند، خواه حساب های تجاری، سازنده یا شخصی باشند.

در وب سایت کسب و کار اینستاگرام آمده است: «هدف ما این است که کسب و کارها را قادر سازیم تا ارتباطات معنا‌داری با مخاطبان خود ایجاد کنند و توسط افرادی که می خواهند با انشعاب از حساب هایی که قبلا دنبال کرده اند، علایق خود را عمیق‌تر کنند، کشف شوند».

دسته بندی های اصلی اکسپلور

IGTV: ویدئوهایی طولانی (بیش از یک دقیقه). اگر در اکسپلور وارد این بخش شوید هم IGTV کسانی که دنبال کرده اید و هم محبوب ترین IGTV هایی را که دنبال نکرده اید میبینید.

Shop: در این قسمت پست هایی از برندهای مختلف را مشاهده می کنید که حداقل یک محصول در آن فروخته شده است. به کمک آیکن های موجود میتوانید آنها را ذخیره کنید و یا به دنبال برند مخصوص خود بگردید.

کانال موضوع: در این قسمت موضوعات مختلفی را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آنها وارد پست های مربوط به آن موضوع می شوید. به عنوان مثال دسته بندی هایی مانند طبیعت، سفر، مد، غذا، زیبایی و مراقبت های بهداشتی، علم و فناوری و غیره وجود دارد.

استوری: استوری ها در دسته بندی بالا جایی ندارند، اما در صفحه  اکسپلور اینستاگرام به صورت خودکار در سمت چپ صفحه نمایش داده می شوند و اگر روی آن کلیک کنید، یکسری استوری های مشابه دیگر نیز به شما نشان داده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید دوربین ترجمه گوگل

مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام

ورود به اکسپلور اینستاگرام به معنای قرار گرفتن محتوای شما در معرض دید افراد بیشتر است. بر این اساس، مزایای آن شامل موارد زیر است:

مشارکت بیشتر: افراد بیشتری این پست را می بینند و حتی اگر شما را دنبال نکنند، احتمالاً لایک یا نظر خواهند داد. این به معنای تعامل بیشتر است.

دنبال کنندگان بیشتر: بسیاری از افراد ممکن است با دیدن پستی از شما در اکسپلور، محتوای شما را دوست داشته باشند. بنابراین آنها وارد صفحه شما می شوند و شما را فالو می کنند.

آگاهی از برند: موضوع آگاهی از برند به ویژه برای استارت آپ ها اهمیت دارد. بنابراین ورود به صفحه اکسپلور، حتی اگر هیچ مزیت دیگری برای شما نداشته باشد (که دارد)، به شما کمک می کند تا توسط افراد بیشتری مورد توجه قرار بگیرید. بنابراین، نام برند شما در ذهن مخاطب باقی می ماند.

تبادل بهتر: سایر افراد با معرفی شما در پست خود باعث بهتر دیده شدن شما خواهند شد.

چگونه به صفحه اکسپلور برسیم؟

به طور کلی، مهم است که بدانید الگوریتم پشت اکسپلور به طور خودکار یک پست را برای شما انتخاب می کند و این کار به صورت دستی انجام نمی شود. شما در واقع با یک برنامه کامپیوتری سر و کار دارید و اگر بدانید چگونه کار می کند، می توانید موفق شوید.

دو عامل بسیار مهم در این مورد وجود دارد: یکی تعاملی است که با پست های یک حساب کاربری دارید و دیگری زمان ارسال پست. همه پست ها در فید شما نمایش داده می شوند اما به ترتیبی متفاوت. “ما همیشه به دنبال بهینه سازی نحوه نمایش پست های شما هستیم تا به بهترین شکل ممکن برای شما نمایش داده شوند.”

12 نکته که شما را به اکسپلور اینستاگرام میرساند

1.رفتارهای مخاطبان را شناسایی کنید

صفحه اکسپلور اینستاگرام محتوایی را نشان می دهد که بیشتر با علاقه مخاطبان مطابقت دارد. همین یک جمله کافی است تا به اهمیت شناخت مخاطب خود پی ببرید. ارتباط یکی از مهم ترین عوامل است. اگر کاربر محتوای خاصی را دوست داشته باشد، اینستاگرام آن را تشخیص می دهد. عنوان مثال، اگر کاربر به ویدیوهای ورزشی علاقه دارد، احتمالاً بسیاری از پست های او در صفحه کاوش اینستاگرام مربوط به موضوعات ورزشی است.

سعی کنید بفهمید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند. برای شروع، باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • مخاطب هدف من کیست؟
  • چه محتوایی را بیشتر دوست دارد؟
  • چه صفحاتی را دنبال می کند؟
  • او چه محتوایی را پست می کند؟

به نظرات نگاهی بیندازید تا متوجه شوید نگرانی ها و چالش های مخاطبان شما چیست. بهترین اینفلوئنسرها در بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مخاطب را شناسایی کنید و در نتیجه محتوای مرتبط تولید کنید.

اکسپلور اینستاگرام

2.از هشتگ های محبوب کمک بگیرید

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید استفاده از هشتگ است. استفاده از هشتگ باعث می شود که محتوای شما برای مردم بیشتر دیده شود. جالب است بدانید برندهایی که حداقل از یک هشتگ استفاده می کنند، ۱۲.۶ درصد نرخ تعامل بیشتری نسبت به برندهایی دارند که از این هشتگ استفاده نمی کنند. فراموش نکنید که علاوه بر هشتگ های برند خود، از هشتگ های عمومی تر نیز استفاده کنید. به این ترتیب پست شما توسط افراد دیگری غیر از دنبال کنندگان شما قابل توجه واقع خواهد شد.

اگرچه حداکثر تعداد هشتگ ها 30 عدد در هر پست است، اما به طور کلی، به طور متوسط 11 هشتگ در هر پست می تواند برای اکثر مشاغل مناسب باشد. سعی کنید برندهای دیگر را نیز تگ کنید. به این ترتیب می توانید مورد توجه فالوورهای آنها قرار بگیرید و اگر پست شما به خوبی طراحی شده باشد ممکن است پست شما را اشتراک گذاری نمایند و برای شما فالوورهای جدیدی به ارمغان می آورد.

همچنین مطالعه کنید آموزش کار با مترجم گوگل

نوع دیگری از تگ ها تگ موقعیت مکانی است که به ویژه برای مشاغل محلی مفید است. با این حال، هشتگ ها و برچسب ها ویژگی های رایگانی هستند، از آنها به درستی و با دقت استفاده کنید.

3.بهترین زمان برای انتشار پست را انتخاب کنید

همانطور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، اگر الگوریتم های اینستاگرام را بشناسیم، می توانیم به راحتی از آنها استفاده کنیم. دانستن زمان ارسال پست در هر پلتفرم اجتماعی یکی از راه های مهم برای جلوتر ماندن است. زمان مناسب برای پست کردن کاملاً به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. ابزارهای تحلیلی زیادی مانند Hootsuite وجود دارد که زمان مناسبی را که افراد بیشتری آنلاین هستند به شما نشان می دهد.

4.استفاده از IGTV

IGTV جایگاه خاص خود را در اکسپلور دارد. یکی از فرصت های عالی برای تولیدکنندگان محتوا است. استفاده از IGTV در حال رشد است اما کمتر توسط کاربران استفاده می شود. این نشان می دهد که رقابت کمتری برای IGTV در اکسپلور وجود دارد، بنابراین اگر ایده های خلاقانه ای برای ویدیوهای IGTV دارید، شانس خود را امتحان کنید!

5.استوری های جذاب و ویدئویی بسازید

درباره اینکه اینستاگرام دقیقاً چه نوع استوری هایی را در اکسپلور نمایش می دهد، بحث های زیادی وجود دارد. در مجموع، استوری های ترجیحی اینستاگرام شامل ویژگی های زیر است:

  • اینستاگرام به دلیل پخش خودکار قسمت استوری بیشتر به سمت استوری های ویدیویی تمایل پیدا کرده است.
  • استوری های زیبا بازدید بیشتری نسبت به متن و نوشتار دارند.
  • محتوای استوری ها معمولاً شبیه به علاقه شما و حساب هایی است که دنبال می کنید، انتخاب می شوند.
اکسپلور اینستاگرام

6.دنبال کنندگان را تشویق کنید تا اعلان پست شما را فعال نمایند

علاوه بر نرخ تعامل بالا که برای هر حساب مورد نیاز است، زمان این تعامل نیز مهم است. یعنی هر چه زودتر لایک و کامنت بگیرید برای شما بهتر خواهد بود.

حساب‌های اینستاگرامی که به محض پست کردن، لایک‌ها و کامنت‌های زیادی دریافت می‌کنند، بیشتر در اکسپلور اینستاگرام قرار می‌گیرند. یکی از تاکتیک هایی که می تواند این موضوع را تقویت کند این است که از مخاطبین خود بخواهید تا اعلان پست های شما را فعال کنند. بنابراین اگر مطلبی را پست کنید، بلافاصله به آنها اطلاع داده می شود و از پست شما مطلع می شوند.

7.از قدرت کپشن غافل نشوید

هرگز قدرت کپشن ها را دست کم نگیرید، به خصوص وقتی صحبت از دعوت به تعامل یا CTA می شود. کپشن هر پست جایی است که مخاطبان به دنبال توضیحات شما هستند. هیچ پستی را بدون کپشن نگذارید و سعی کنید مخاطب را به انجام کاری که می خواهید ترغیب کنید. برای مثال می توانید سوال بپرسید یا نظر آنها را جویا شوید.

8.با مخاطبان حداکثر تعامل را داشته باشید

مخاطبان در شبکه های اجتماعی باهوش تر شده و به دنبال ارتباط و رابطه نزدیک هستند. وقتی یک صفحه بی روح و خسته کننده می بینند، قطعا آن را نادیده می گیرند.

بنابراین این وظیفه شماست که مخاطب را درگیر خود نگه دارید. پاسخ دادن به نظرات نه تنها باعث افزایش تعامل، بلکه وفاداری به مخاطبان نیز می شود. فراموش نکنید که نظرات همیشه ارزشمندتر از لایک بوده اند. بنابراین برای جلب مشارکت بیشتر، آنها را متقاعد کنید که نظرات خود را بنویسند.

9.اینفلوئنسرها و برندها را در صفحه تان درگیر کنید

سعی کنید با افراد در صنعت و کسب و کار خود روابط طولانی مدت ایجاد کنید. می توانید با روش های زیر شروع کنید:

  • آنها را دنبال کنید (بدون انتظار دنبال کردن)
  • خود را در پیامی معرفی کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید
  • محتوایی را که تولید کرده اید از طریق دایرکت برای آنها ارسال کنید و توضیح دهید که چرا پست شما ارزش توجه دارد
  • محصولاتی را که استفاده کرده اید و از آنها راضی بوده اید نام ببرید (احتمالاً آنها از استوری های شما در صفحه خود استفاده خواهند کرد)
اکسپلور اینستاگرام

10.از دنبال کنندگان بخواهید تا پست های شما را ذخیره و اشتراک گذاری کنند

وقتی صحبت از تعامل در اینستاگرام می شود، ذهن همه به سمت لایک و کامنت می رود، اما اینها تنها راه های تعامل نیستند. الگوریتم اینستاگرام روی دو چیز دیگر تمرکز دارد: ذخیره و اشتراک گذاری.

برای استفاده از این دو ویژگی، باید محتوای هدفمند ایجاد کنید. به طور طبیعی، کاربران احتمالاً پست های آموزشی را ذخیره می کنند تا بتوانند بعداً دوباره آن را تماشا کنند. بنابراین، حتی با کمی آموزش می توانید شانس تعامل خود را افزایش دهید. با کمی خلاقیت می توانید به مخاطب انگیزه دهید و تعامل خود را افزایش دهید.

11.از اکسپلور ایده بگیرید

اکسپلور شما احتمالاً به حوزه مورد علاقه یا فعالیت شما مربوط می شود و توجه به پست های آن می تواند ایده های زیادی به شما بدهد. به تم ها، قالب ها، کپشن ها، ایده های متنوع و غیره توجه کنید. ببینید چه چیزی محتوا را ارزشمند می کند و از آن خلاقانه استفاده کنید.

اکسپلور اینستاگرام

12.همواره آمار خود را برای ورود به اکسپلور نگاه کنید

در نهایت، خود را ارزیابی کنید و نگاهی به آمار بیندازید. شما بهترین رقیب خود هستید. اگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید، کار شما بسیار آسان تر خواهد شد. ببینید کدام پست برای مخاطبان شما جذاب تر است.

چگونه بفهمیم که وارد اکسپلور اینستاگرام شده ایم؟

در واقع وقتی وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شوید، اعلان خاصی دریافت نمی‌کنید. اما شما می توانید آن را بر اساس آمار خود بفهمید.

30 پست آخر خود را در نظر بگیرید. میانگین تعداد لایک و کامنت چقدر است؟ حداقل و حداکثر چقدر است؟ فرض کنید شما به طور معمول به طور متوسط 400 لایک در هر پست دارید. اگر محتوای شما در اکسپلور باشد، در بهترین حالت ممکن است دو برابر این تعداد، یعنی 800 لایک دریافت کنید.

البته این اعداد کاملاً نسبی هستند و برای هر صفحه کاملاً متفاوت هستند. راه دیگر این است که به نظرات نگاه کنید. اگر بیش از حد معمول کامنت دریافت کرده اید یا از افرادی که فالوور شما نیستند، به شما تبریک می گویم. شما وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شدید!

10 ترفندهای جالب اینستاگرام

حذف تگ های خودتان از روی پست

برای این کار به پست مورد نظر بروید و روی نام کاربری خودتان ضربه بزنید. با انجام این کار دو انتخاب خواهید داشت. Remove Me From Post و Hide From Profile. با انتخاب گزینه Remove Me From Post تگ ها به طور کلی از پست حذف خواهند شد. اگر نمیخواهید تگ ها حذف شوند و تنها از بخش تصاویر تگ شده برداشته شوند گزینه Hide From Profile را انتخاب کنید.

مشاهده آخرین پست های اینستاگرام که لایک کرده اید

برای دیدن آخرین پست هایی که لایک کرده اید نیازی به گذشتن در پروفایل افراد ندارید. تنها کافیست به بخش پروفایل خود بروید و روی منو سه نقطه بالا در سمت راست کلیک کنید. با انتخاب گزینه Settings، گزینه Account و سپس گزینه Post You`ve Liked میتوانید 300 مورد از آخرین پست هایی را که لایک کرده اید، ببینید.

مصرف داده کمتر در هنگام استفاده از اینستاگرام

اینستاگرام به طور خودکار تصاویر و ویدئوها را دانلود می کند. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد اینترنت به پروفایل خود بروید و روی گزینه سه نقطه ضربه بزنید. گزینه تنظیمات را انتخاب کنید و روی گزینه Cellular Data Use ضربه بزنید. پس از آن گزینه Data Saver را فعال کنید.

فیلتر کردن کامنت های اینستاگرام

برای فیلتر کردن کامنت های بی ادبانه میتوانید به جای پاک کردن تک تک کامنت ها آن ها را فیلتر کنید. در قسمت پروفایل روی سه نقطه کلیک کنید. سپس در مسیر Settings > Privacy < Comments گزینه Hide Offensive Comments را فعال نمایید. همچنین انتخاب گزینه Manual Filter به شما اجازه میدهد که کلمات مورد نظرتان را فیلتر کنید.

مخفی کردن افراد از استوری های به صورت همیشگی

اگر نمیخواهید استوری برخی افراد را ببینید یا انتشار زیاد استوری شما را آزار میدهد بهتر است این گزینه را استفاده کنید. به قسمت فید استوری خود بروید و روی آیکون کاربر مورد نظر ضربه زده و نگه دارید. پس از باز شدن منو Mute > Mute Story را انتخاب کنید.

آرشیو پست های قدیمی

اگر میخواهید بدون پاک کردن پست ها آن را در صفحه پروفایلتان نمایش ندهید، بهترین کار آرشیو کردن آن است. روی پست مورد نظر بروید و روی سه نقطه کلیک کنید و سپس گزینه Archive را انتخاب کنید. برای نمایش مجدد پست ها به پروفایل خود رفته و روی سه نقطه ضربه بزنید. گزینه Archive را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی بالای صفحه گزینه Posts را کلیک کنید.

ساخت Cohhage

به کمک گزینه Layout میتوانید ترکیبی از تصاویر را بسازید و در کنار هم آپلود کنید. شما از طریق خود نرم افزار می توانید به بخش Layout دسترسی داشته باشید و یا در زمان ویرایش تصاویر روی دکمه Collage ضربه بزنید. زمانی که به بخش Layout میروید امکانات زیادی را در اختیار خواهید داشت.

ویرایش حرفه ای پست ها

در اینستاگرام میتوانید قابلیت هایی مانند روشنایی، کنتراست و ساختار تصاویر را تغییر دهید. برای دسترسی به ابزار ویرایشی اینستاگرام، پس از انتخاب عکس برای پست روی گزینه Edit در کنار گزینه Fillter در پایین صفحه ضربه بزنید.

حذف تاریخچه جستجو

برای پاک کردن جستجوی به پروفایل خود بروید و روی سه نقطه کلیک کنید. به قسمت Settings بروید و گزینه Security را انتخاب نمایید و در انتهای صفحه گزینه Clear Search History را انتخاب کنید.

 دریافت نوتیفیکیشن از پیج های مورد علاقه

اگر به پست های پیجی علاقه زیادی دارید و نمیخواهید که آنها را از دست بدهید میتوانید اعلان های آن را فعال کنید تا به محض اشتراک گذاری پست به شما اطلاع داده شود. برای اینکار به پروفایل کاربر مورد نظر بروید و روی آیکن زنگوله در بالا سمت راست ضربه بزنید. میتوانید اعلان های مورد علاقه‌تان را فعال کنید.